Viskan Borås - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Viskan Borås

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Viskan Borås

Nu är det så att jag undrar ifall det är någon på forumet som vet om det är bra fiske i viskan vid wollmars, viskastrandsgymnasiet, myrorna. Det skulle isåfall uppskattas efetrsom jag går i skola där och kanske skulle testa nån gång innan/efter skolans start. Mina frågor är då:
    • Vad finns det för fisk?
    • Bästa metod?
    • Ev. bra platser i närheten?

//Viktor

gör såhär, dra in på wollmars å snacka med per eller fredrik, dom om några har nog koll på den delen av viskan.

Kommentera

Okej tack för svaret. Vet du hur det är lite mer centralt typ vid stadsparken och badhuset?

Kommentera

Har testat att fiska i området nedanför Ålgården (det som rinner bakom Knalleland) och det gav inget. Vi metade med räka då det tydligen ska släppas i regnbåge där. Fisket var stendött.
        http://enamatorfiskare.blogspot.se
        Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Ingen annan som testat fiske på Regnbåde och öring i viskan runt Borås? Har också hört att de ska ha släppt i Regnbåge runt ålgården. Såg en potentiell rengbåge vid wollmars för några år sedan.

Kommentera

Jag bodde tidigare i Borås och fiskade lite i viskan. I själva stan fick jag bara enstaka abborrar och smågäddor.

Tänk på att ALDRIG äta fisk från viskan! Viskan vid Borås och strax söder därom klassas som ett av Sveriges absolut mest förgiftade vatten!

Kommentera

Jo det där med giftet och så vet jag om. Såg några göbbar åka ut med båt och spön i viskan vid småbåtshamnen typ. Har tänkt ett tag på sträckan mellan almenäs och ålgården ett tag. Nån som vet hur det ä där?

Kommentera

Ursprungligen postat av sVoshi Visa inlägg
                Jo det där med giftet och så vet jag om. Såg några göbbar åka ut med båt och spön i viskan vid småbåtshamnen typ. Har tänkt ett tag på sträckan mellan almenäs och ålgården ett tag. Nån som vet hur det ä där?
                Förbannat mycket träd och buskar längs med strandkanten hela vägen. Mer eller mindre omöjligt att fiska från land på den sträckan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
                  Förbannat mycket träd och buskar längs med strandkanten hela vägen. Mer eller mindre omöjligt att fiska från land på den sträckan.
                  Har dock hittat ett par platser som skulle funka att kasta från. Så om du vet nått om sträckan så skulle det uppskattas då jag bor uppe på Ryda precis ovanför.

Kommentera

Har även testat mete med räka på sträckan mellan Öresjö och Ålgården. Var dött det med men ska inte döma för hårt efter ett försök.
                    http://enamatorfiskare.blogspot.se
                    Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av iMikac, 2024-11-29, 14:58
                    20 svar
                    1 243 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg iMikac
                    av iMikac

Startad av fiior, 2025-03-09, 19:30
                    0 svar
                    173 visningar