Trollhättan, Olidan/Hojum och laxfisket. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trollhättan, Olidan/Hojum och laxfisket.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trollhättan, Olidan/Hojum och laxfisket.

Är rätt så många dagar man inte lyckas komma ut med båten pga olika omständigheter men fiskesuget smyger sig på ändå.
    Har ju förstått att laxfisket i stan ska vara helt ok och det kan ju vara skoj att kroka något annat än gädda gös och abborre ibland

Aldrig fiskat lax på vare sig spinn eller mete innan, men är sugen på att testa!
    Vill gärna undvika att behöva köpa in ny utrustning som spö och rulle men har en Abu 6500c samt ett väldigt basic Okuma på 210cm, det lär ju inte vara något underverk att stå och spinnfiska med men det kanske skulle funka att köra lite mete med?

Flätlina är förbjudet så nylonlina, men vad för tjocklek, hur ska jag tackla, storlek på krok, singelkrok/trekrok, antar att det är bottenmete, tja ni hör att frågorna många ifrån en novis
    Senast ändrad av NiklasF; 2014-08-12, 18:29.

Vad hände här då, är alla runt Trollhättan ute och fiskar eller?

Kommentera

Ursprungligen postat av NiklasF Visa inlägg
      Är rätt så många dagar man inte lyckas komma ut med båten pga olika omständigheter men fiskesuget smyger sig på ändå.
      Har ju förstått att laxfisket i stan ska vara helt ok och det kan ju vara skoj att kroka något annat än gädda gös och abborre ibland

Aldrig fiskat lax på vare sig spinn eller mete innan, men är sugen på att testa!
      Vill gärna undvika att behöva köpa in ny utrustning som spö och rulle men har en Abu 6500c samt ett väldigt basic Okuma på 210cm, det lär ju inte vara något underverk att stå och spinnfiska med men det kanske skulle funka att köra lite mete med?

Flätlina är förbjudet så nylonlina, men vad för tjocklek, hur ska jag tackla, storlek på krok, singelkrok/trekrok, antar att det är bottenmete, tja ni hör att frågorna många ifrån en novis
      Tjena Niklas! Inte själv lagt nån tid på laxfisket så kan tyvärr inte svara på dina frågor. Men har du Facebook kan jag rekommendera dig att gå med i gruppen Trollhättans Laxfiske Sällskap. Där finns det ett gäng kunniga laxfiskare som fiskar i Trollhättan och brukar va frikostiga med tips. Ha d fint och hoppas du får svar på dina frågor! / Jocke
      sigpic www.youtube.com/fiskevral

Kommentera

Har ingen egen Facebook men får kanske sno frugans då, men erfarenheter av meta lax måste finnas här kan jag tänka.

Kommentera

Internet är visst inte svaret alla gånger, finns väl kanske inga som metar lax här då ?

Jag gjorde den gamla klassikern, gick in till butiken och tog mig ett samtal med ägaren.
          Fiskeshopen och Jonas gav mig tips om platser, riggning och vilka beten jag skulle köra med och sa att det är en rätt så effektiv metod att kroka lax på.

Återkommer om ett par veckor om det blev någon firre på kroken!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Elvispen12, 2025-06-19, 20:54
          0 svar
          156 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Elvispen12  
          Startad av Zxakis, 2026-03-03, 16:53
          1 svar
          145 visningar
          0 gillar