Nyinflyttad i Skövde - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nyinflyttad i Skövde

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nyinflyttad i Skövde

Skulle vilja ha lite tips på fiskevatten runt Skövdeområdet, så om någon vänlig själ har något bra tips...shoot
    Är från Skåne så jag har inte så bra koll på områden runtomkring.

Tacksam på svar!
    p.s tänkte åka till Hökensås till helgen, får hoppas man kan få någon fin öring!

Billingen planterar väl in, men gädda och abborre finns i Karstorp, Simsjön likaså. Vid Örlen, vättern och Vänern finns alla möjligheter.
    Gott om kul fiske med andra ord.

Kommentera

Om du flugfiskar så har du baltak (Tidaholm) som är fint, ån Tidan vilket bjuder på bra fiske efter färna och just nu är det grymt mycket gös uppe i Mariestad. Har du tillgång till båt eller kan hyra så har du sjön viken (Töreboda) som har fint fiske efter abborre och gös, sen har du även de stora vättern och vänern. Finns även en regnbågspöl i stenbrottet vid hällekis.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg
        Billingen planterar väl in, men gädda och abborre finns i Karstorp, Simsjön likaså. Vid Örlen, vättern och Vänern finns alla möjligheter.
        Gott om kul fiske med andra ord.
        Vet du om Karstorp håller stora borrar ?

Kommentera

Nä, mest tusenbröder skulle jag gissa, men ute på det stora öppna finns en platå där det mycket väl kan finnas. Då tror jag det är större chans för de riktigt stora i simsjön.
          Runt 500gr är de största jag fått.

Kommentera

nu så vill jag inte ljuga för dig. MEN jag tror faktiskt karstorp planterar in regnbåge med jämna mellanrum. linoljedammen finns det sutare i. hållsdammen på berget finns det regnbåge. Sen finns det gott om bäcköring i bäckarna runt omkring i skövde. Skitfiske på dig

Kommentera

Ursprungligen postat av Adrenalized Visa inlägg
              nu så vill jag inte ljuga för dig. MEN jag tror faktiskt karstorp planterar in regnbåge med jämna mellanrum.
              Kan intyga att det finns öring och regnbåge i Karstorp, bor ganska när där och har fiskat där ett par kvällar sedan jag flyttade hit. Hur mycket de planterar in är dock frågan, förekommer dessutom en hel del tjuvfiske i sjön enligt fiskevakten som jag träffade en kväll.

Tack för alla tips jag fått, har tyvärr ingen båt men jag ska helt klart prova dem ändå

Kommentera

Har du ingen båt så kan jag rekomendera Tidanån, sträcken nedanför bron i Tidavad är riktigt het.

Bottenmeta med mask och jag kan garantera dig fina fångster. Finns riktigt stora abborrar + en massa andra roliga arter. Färna, brax, sutare, id, mört, lake, gädda mm

Kommentera

Billingen har ju som sagt en rengbågs sjö, sedan om du gillar flugfiske så finns det en klubbsjö om man är med i flugfiskeklubben i timmersdala, dock så är bil nästan ett måste för att ta sig dig.

Sedan har du som sagt, baltak utan för tidaholm och hökensås, Men är väll framför allt öring/RB och flugfiske som gäller.

Ganska nära till en hel del små sjöar med 10 till 30 mins körning.

Gillar du gädda så är ju Hornborgarsjön på vägen till Skara.

Själv mest flugfiske som gäller, men hör av dig om du söker någon o åka o fiska me.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael A Visa inlägg
                    Billingen har ju som sagt en rengbågs sjö, sedan om du gillar flugfiske så finns det en klubbsjö om man är med i flugfiskeklubben i timmersdala, dock så är bil nästan ett måste för att ta sig dig.

Sedan har du som sagt, baltak utan för tidaholm och hökensås, Men är väll framför allt öring/RB och flugfiske som gäller.

Ganska nära till en hel del små sjöar med 10 till 30 mins körning.

Gillar du gädda så är ju Hornborgarsjön på vägen till Skara.

Själv mest flugfiske som gäller, men hör av dig om du söker någon o åka o fiska me.
                    Tack för tipsen!
                    Skicka iväg ett PM ( även andra som har lust att dra iväg och fiska någon dag). Jag hade kanske tänkt ge mig iväg tidigt på söndag morgon, beror på hur den lille mår där hemma.
                    Flugfisket är något som lockar mig mer och mer, så ett inköp av ett spö kommer nog att ske framåt hösten. Nu varvar jag mellan spinn och bottenmete.
                    Senast ändrad av Sephirot h 82; 2010-07-27, 08:05.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Elvispen12, 2025-06-19, 20:54
                    0 svar
                    156 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Elvispen12  
                    Startad av Zxakis, 2026-03-03, 16:53
                    1 svar
                    145 visningar
                    0 gillar