tjue! flyfishing for life<3 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tjue! flyfishing for life<3

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• tjue! flyfishing for life<3

Hejsan alla! är ny här och undrar var kan man skriva in fiske rekord och såna saker? Heter Emil och fiskar allt som man kan fiska på alla metoder men flugfiske är min favorit! idag fick jag en harr på 38cm och en på 40 igår. Kommer lägga upp bilder på fiskarna jag får framöver så håll utkik! Är 16 bast förövrigt. Önskar er alla en god fiskelycka
    //Empa

http://www.fiskesnack.com/forum/entr...6-Första-laxen!!!!!!
    Senast ändrad av le_empa; 2012-07-18, 21:55.

Välkommen hit, själv skriver jag inga fiskerekord... tar för små fiskar

men nån annan kan säkert hjälpa dig med det

önskar även dig skitfiske!
    KassPåAttHåva

Abborre: 46cm 1,25kg
    Gös: 77cm 4,56kg
    Gädda: 109cm 10,41kg

Harr: 590g 40cm
    Öring: 500g+
    Röding: 1,03kg 46cm
    Regnbåge: 2.5kg 53cm
    Havsöring: 4,07kg 78cm

Kommentera

Tack Tobbe! Följ mig gärna på instagram, le_empa

Kommentera

Välkommen! Kul med en ny flugfiskare i gänget.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av le_empa Visa inlägg
          Tack Tobbe! Följ mig gärna på instagram, le_empa
          Hämtar hem instagram nu, kul med fler fiskare som inte bor alltför långt bort. Kommer nog till Skellefteå i vinter för att se Modo krossa er

du kan ju passa på att se en fiskefilm jag gjort, precis börjat med det så vore kul med lite konstruktiv kritik, kommentera gärna klippet!

Senast ändrad av Cookie o0; 2012-07-16, 19:50.
          KassPåAttHåva

Kommentera

tack!

Kommentera

Ursprungligen postat av Cookie o0 Visa inlägg
              Hämtar hem instagram nu, kul med fler fiskare som inte bor alltför långt bort. Kommer nog till Skellefteå i vinter för att se Modo krossa er

du kan ju passa på att se en fiskefilm jag gjort, precis börjat med det så vore kul med lite konstruktiv kritik, kommentera gärna klippet!

härligt! haha hockey är de bästa! snygg film! vad filmade du med?

Kommentera

Ursprungligen postat av le_empa Visa inlägg
                härligt! haha hockey är de bästa! snygg film! vad filmade du med?
                GoPro HD Hero2, filmar du något då?
                KassPåAttHåva

Kommentera

le_empa: Hej och välkommen till Fiskesnack! Du kan ange personliga rekord om du går in på:

Inställningar uppe till höger bredvid logga ut. Sen scrollar du ner lite så kommer det stå "Redigera profil" i vänstra menyn. Tryck där. Sen scrollar du ner ytterligare så står det " Rekord" Fyll i dina personbästa!

Skitfiske på dig!

Cookie o0: Fin film! Funderade själv att skaffa en Go pro förut... men dom kostar tyvärr för mycket. Forsätt med filmandet, tycker att film i första person är kul/intressant att se på.

Ett tips är ju att du filmar ihop en hel del t.ex. När du kastar, vevar lite, gör mothugg. drillar fisk. Tuffa hugg etc etc och sen klipper ihop allt till ett montage. (från flera turer) T.ex. om du filmar 10 fiske turer i en månad så gör du ett montage av de bästa händelserna.

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
                    le_empa: Hej och välkommen till Fiskesnack! Du kan ange personliga rekord om du går in på:

Inställningar uppe till höger bredvid logga ut. Sen scrollar du ner lite så kommer det stå "Redigera profil" i vänstra menyn. Tryck där. Sen scrollar du ner ytterligare så står det " Rekord" Fyll i dina personbästa!

Skitfiske på dig!
                    Jag missuppfattade nog Empas fråga, trodde han mena var man registrerar "Officiella fiskerekord" eller något haha

men det står ju faktiskt "är ny här och undrar var kan man skriva in fiske rekord och såna saker?" my bad.. *Facepalm*

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
                    Cookie o0: Fin film! Funderade själv att skaffa en Go pro förut... men dom kostar tyvärr för mycket. Forsätt med filmandet, tycker att film i första person är kul/intressant att se på.

Ett tips är ju att du filmar ihop en hel del t.ex. När du kastar, vevar lite, gör mothugg. drillar fisk. Tuffa hugg etc etc och sen klipper ihop allt till ett montage. (från flera turer) T.ex. om du filmar 10 fiske turer i en månad så gör du ett montage av de bästa händelserna.
                    Kul att du tyckte om filmen och jag fattar vad du menar, har en del material från i vår på datorn som jag har tänkt börja redigera.. det där spelades in här om dagen, förutom en del ythugg man fick se som är från några dagar tidigare men på samma plats.
                    All film jag har nu är filmat i "första person" funderar även på att kombinera lite då man ställer ifrån sig kameran eller låter någon annan filma i "andra/tredje person"

Det jag hade tänkt tidigare är att jag lägger ihop alla fiskar som filmats i våras... även fast en del är små och sen en del schysta hugg/roliga händelser
                    Men just det där att vara "rolig för kameran" är vi ganska dåliga på, man vill inte att det ska se barnsligt ut heller

Kasta och veva är nog snyggare filmat i "andra person" eller vad tror du? kombinerat det också kanske?

sen det där med mothugg.. jag är dålig på att göra mothugg, brukar bara fortsätta veva med sträckt lina och då fisken rusar räknar jag med att den fastnar.
                    Måste kolla i nån gammal tråd hur man gör ett bra mothugg. Det skulle vara bra att kunna och framför allt där det finns mycket växtlighet, jag vevar långsammare och "slingrigare" då jag inte vill fastna i alla näckrosor, naturligtvis fastnar inte fisken lika bra om man inte göra mothugg då. (har givetvis försökt göra mothugg men jag tycker bara fler fiskar lossna då)

Jag jobbar på ett intro till filmerna nu iaf och om du har Youtube så får du hemskt gärna kommentera något!
                    Senast ändrad av Cookie o0; 2012-07-18, 15:42.
                    KassPåAttHåva

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av JohannElBe, 2022-04-25, 13:10
                    2 svar
                    274 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Robespierre  
                    Arbetar...
                    X