Simon här! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Simon här!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Simon här!

Tjena!

Jag heter Simon och bor i Skellefteå, Västerbotten och är så intresserad av fiske man kan bli. Jag har fiskat mest Abborre. Då håller jag mest på med Flötestrolling, Mete och Finessfiske Dock så är mitt PB bara 1,2kg på Abborre. Jag har flugfiskat en del också. Då har jag fått Harr på 1kg och bara små-öring kring 5hg :/ Det är så roligt att fiska här uppe i Lappland (är där nu, men ska fara hem imorgon >) Fisket har mest varit i Kalix, Kaitum, Torne och Lainio älven.

Jag har också fiskat i småsjöar efter lite Abborre, Gädda och lite sik. Det roliga var att när jag skulle fiska Abborre i en sjö där det ska finnas stora Abborrar så knöt jag en Dropshot-rigg efter inget hade tagit på mina andra beten. Då kastade jag ungefär 5 kast sen kände jag ett nafs... Jag fick inge mer hugg på det där kastet men nästa kast så var jag beredd. Det nafsade och jag satt ett fint mothugg och jag kände att det kunde va en bättre fisk. Men fisken betedde inte sig som en Abborre så jag tänkte att det var gädda. Efter ett tag så såg jag något rött under vattnet och när jag håvade fisken så såg jag att det var en Röding på 1kg. Det var en liten chock! Dom hade faktiskt planterat in Röding där för 5 år sen xD

Det var en liten kort historia. Jag har varit med om så mycket här uppe och på 3 veckor så har jag fångat 285 fiskar. Största öringen var på 3,1kg tagen på en Hirvas (stavning?) wobbler. Ingen Lax :/

Men tillbaka till Fakta om mig. Jag föredrar predator fiske framför allt annat (just nu iaf) Men som sagt så fiskar jag även med Fluga (speciellt här i Lappland). Mina PBen är:

Abborre 1,2kg
    Sik 2,5kg
    Gädda 5,6kg
    Gös 2kg
    Harr 1kg
    Öring 3,1kg

Absolut inget att skryta om... Men bara så ni vet. Just nu tänker jag fördjupa mig mer i Gäddfiskets värld och Införskaffa mig jerk utrustning. Har redan Spinn och annat. Jag tänker ta en 10+ innan vintern kommer (hoppas jag) För 5,6 kg är lite... Men, men. Vill också ta en Abborre på 1,5kg innan sommarn är slut. Fråga på om ni vill veta mer!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Vill du annonsera på Fiskesnack.com ?Klicka här för mer information
    Joina Fiskesnack.com på Facebook Klicka här

Hej och välkommen!

Ytterligare en Simon på fiskesnack! Vi börjar bli många!

Kul att du hade bra fiske där uppe, röding är en fin fisk.

Aldrig testat drop-shot fiske utan håller mig än sålänge till vanligt jigg fiske, brukar inte fiska abborre så ofta så aldrig blivit av att utveckla sig inom just det fisket.

Jag fiskar mest gädda och där har man gått från vanligt lätt spinn med mindre spinnare/wobblers till tyngre spin med större jiggar och mjukbeten och sen till jerkbait. Just nu så är jag påväg att gå över till en hel del Bulldawg och XXL-spinnare.

Lycka till med din Jerk karriär, det är kul som attans att fiska jerkbait. Speciellt vår/höst så brukar det funka riktigt bra! Risken är att det kommer bli dyrt!

Lycka till med att fånga 1,5kg borren, gäller bara att vara på rätt ställe vid rätt tidpunkt och ha lite tur!

Skitfiske på dig!

Kommentera

Tackar, tackar Simon! Jag har faktiskt 3st orörda Bulldawgs och 1 väl använd Spinnerbait. Ska testa mina Bulldawgs. Köpte dom när jag läste "Fiskeprofilen" i Fiske-Feber med Jonas "Gummi-Tarzan" Blom (inte 100% på namnet). Vet inte varför jag inte använt dom :P men det ska de bli ändring på. Föresten så kör jag bara C&R! Bara så ni inte tror jag är en massmördare! Jag gillar Tailbeten också
      Senast ändrad av Knektis; 2012-07-18, 11:17.
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Vill du annonsera på Fiskesnack.com ?Klicka här för mer information
      Joina Fiskesnack.com på Facebook Klicka här

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
      X