Nybörjare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har ett 9 fot nu när jag står på land. Men kommer inte tillräckligt långt ut. Därför ska jag försöka hitta något bra spö så jag kan stå på land.
    Eller så kan jag kommer längre ut det kanske är jag som inte har sån kraft i mina armar så jag kan kasta ut som min pappa kan

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
      Varför skulle man välja att köra en sexfotare från land? Låter totalt vrickat. Satsa på ett spö på åtminstone 8 fot för att få lite kastlängd.
      Jag kör med 6-fotare, har även 8 fot, sa bara vad jag kör med. Smidigt, och kommer minst lika långt i kastlängd som ett 8-fot, handlar om teknik
      Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
      Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

[FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
      [/FONT]

Kommentera

Jag får träna lite på att komma längre ut

Kommentera

Jag kör med 6-fotare, har även 8 fot, sa bara vad jag kör med.
          Om kusten tycker jag 9 fot är ett minimum för vettiga kastlängder och om 40 gr beten kanske ett 50-55 gr spö så man inte maxar det, ett vettigt spö ligger nog runt 1000 kr men självklart beror det på vilka krav man har....

Kommentera

Så kan det mycket väl vara. Men jag kan nog få hjälp av min pappa han har fiskat hela sitt liv så han hjälper gärna
            Håller man tränar mycket vilket jag försöker med så kommer det småningom att jag kommer längre och längre ut
            Jag ska träna mycket nu wingas vänner har en amatör tävling som kan vara rolig att vara med i men då är det bättre ställe för mitt spö i iallafall så man vet aldrig

Kommentera

Ursprungligen postat av mcfoevva Visa inlägg
              Jag kör med 6-fotare, har även 8 fot, sa bara vad jag kör med. Smidigt, och kommer minst lika långt i kastlängd som ett 8-fot, handlar om teknik
              Jag tycker du är helt ute och cyklar som snackar om ett 6" spö för landfiske.
              Tjejjen är ju nybörjare och då ska hon ha ett spö som är enkelt att använda och det är inte ett 6" från land.

Åk in till närmaste fiskeaffär. De brukar ha ett "kitt" med Berkley lightning rod + cardinalrulle & lämplig flätlina (du ska dock helst ha nylonlina) för dryga tusenlappen.
              Använd din kvinnliga charm så får du säkert någon krona ytterligare i rabatt.
              8-9" med en kastvikt på 15-40gr blir väldigt bra allround !

Lycka till!

Kommentera

Tack så mycket för hjälpen Jag ger inte upp jag ska få upp en stor firre
                Det får jag göra
                Senast ändrad av Sofie; 2012-07-20, 12:24.

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                  Jag tycker du är helt ute och cyklar som snackar om ett 6" spö för landfiske.
                  Tjejjen är ju nybörjare och då ska hon ha ett spö som är enkelt att använda och det är inte ett 6" från land.
                  Sa fortfarande vad jag kör med och tycker är bäst å skönast.
                  Ett långt spö bland träd å skit, nja..

Fast ok, du har rätt, nybörjare bör väl köra den lätta metoden
                  Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
                  Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

[FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
                  [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av mcfoevva Visa inlägg
                    Sa fortfarande vad jag kör med och tycker är bäst å skönast.
                    Ett långt spö bland träd å skit, nja..

Fast ok, du har rätt, nybörjare bör väl köra den lätta metoden
                    Du skrev inte vad du tycket är skönast utan du skrev "köp ett 6 fot spö"
                    Det tycker jag låter som om du uppmanar henne att köpa ett sådant och jag tycker det är helt fel väg att gå.

Nog om det, mitt tips i mitt tidigare inlägg kvarstår!

Lycka till igen!

Kommentera

Jag kollade just på mina drag det stod inget på dom.
                      Men ska ut senare och kasta lite

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av JohannElBe, 2022-04-25, 13:10
                      2 svar
                      286 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Robespierre  
                      Arbetar...
                      X