Björlanda Sportfiskeklubb - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Björlanda Sportfiskeklubb

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Björlanda Sportfiskeklubb

Hej!
    Snart kommer det finnas en ny fiskeklubb i Björlanda Kile båthamn. Lokal kommer finnas i sportfiskeaffären.
    Vi kommer ha en som kommer att lära oss vi kommer att fiska på piren som finns där.
    Det kommer inte kosta något.
    Vi vill gärna ha så många medlemmar som möjligt.
    Jag ska åka dit nästa vecka och kolla på lokalen då vill han veta hur många som vill börja.
    Sen kommer han lägga till klubben till sportfiskarna.
    Ju fler desto roligare kommer det att bli

Hoppas klubben blir bättre än "Fladen"-butiken, usch vilken usel affärsidé. Robban blev väl utsåld antar jag, helt otroligt dåligt bemötande av kunder.

Kommentera

Den här affären är det.
      Är det samma butik? För den som jag pratade med var trevlig

Kommentera

Just den butiken. Ja, visst kan dom ha sina stunder, men det är inte direkt en butik jag tänker först på när jag behöver något i fiskepryl överhuvudtaget. Var nog tidigt i år som dem gjorde butiken till Fladen Björlanda. Om det var Robban som sålde butiken för att bli Fladen ÅF eller om dem blev uppköpta då Robban "enligt rykten" inte är en höjdare på affärer.

Fladens B-prylar i all ära, kanske inget att skylta med. Inte för att dem gör ett försök ens, knappt något i butiken som står märkt med priser... Även hänt mig ett flertal gånger gånger att man frågat lite spontant om fiskeplatser efter diverse arter, när man fått ett tips så råder ett fiskeförbud över just det stället... Sedan flera år tillbaka. Något som en sportfiskebutiksägare BORDE ha koll på.

Kommentera

Oh, det låter inte bra. Jag fick ett spö för halva priset bara för att det var fel märke på det. Det stod Fladen men det var de inte.
          Då ska jag nog inte åka dit för att öppna en klubb.
          Vad bra att du sa det tack!!
          Men vet du någon bra fiskeklubb som inte är så dyr och som ligger i Göteborg?

Kommentera

Kolla här http://www.sportfiskeguide.se/spfguide/forening.htm så hittar du säkert någon klubb. Kan vara lite ouppdaterade men klubbarna finns säkerligen kvar även om hemsidorna kan ha ändrats.
            Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
            Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

sportfiskarna.se

Vilken är bäst?
              Senast ändrad av Sofie; 2012-07-23, 10:21.

Kommentera

Menar du av de du har skrivit? Om det är så du menar så ingår det medlemskap i sportfiskarna om du blir medlem i http://www.svenskalag.se/ghfk

Vet inte riktigt om man kan kalla sportfiskarna för en fiskeklubb, iaf inte i den bemärkelsen jag tror du är ute efter. Men sen tycker jag att det är bra att vara medlem där med då du får rabatter i många sportfiskebutiker, fiska gratis på många ställen och andra trevliga rabatter, sen så är du även försäkrad under din fisketur om du är medlem där.

Men som sagt om du väljer mellan de två du har skrivit så är altarnativet lätt för dig, då det bara är den nedre som är en "riktig" klubb som jag tror att du är ute efter plus att du då får ett medlemskap på köpet till sportfiskarna. Hoppas du blev lite klokare av mitt lite virriga svar.
                Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
                Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Har aldrig varit med om dåligt bemötande i den butiken, sen så tycker jag havsfiske prylarna inte är sämre än på andra ställen i GbG om man handlar pilkar och häcklor, dessutom så är det dyrare med sådant i dom andra butikerna, sen så tror jag att ett fladen spö duger för en hobbyfiskare precis som vilket annat billigt spö kanske jag har jag fel, sen kan jag inte uttala mig om insjöfiske grejer från fladen för sådant handlar jag på Stjärnås sportfiske, Och bara för att han jobbar för fladen så behöver det inte bli en dålig klubb har jag fel om det nu är Robban som ska hålla i klubben ?

Kommentera

har aldrig varit med om dåligt bemötande heller, och Robban är skit trevlig varje gång jag har varit där, samt fladen prylarna inom havsfiske faktiskt bra om man snackar om vrak fiske, samt att dom har några sköna spö serier inom spinn.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av JohannElBe, 2022-04-25, 13:10
                    2 svar
                    274 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Robespierre  
                    Arbetar...
                    X