Lucas heter jag. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lucas heter jag.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lucas heter jag.

Hallå, är 17 år gammal och älskar verkligen det här med fiske.

Bor ute i skogen i småland där jag inte har tillgång till dem bästa sjöarna, utan får nöja mig med dyng-pölar så som dansjön. Men det är helt okej så länge man vet att det finns fisk. Men en gång om året bär det av till Norrland där sjöarna är kristall klara och fiskarna gigantiska. Stor Uman är en sjö som jag verkligen rekommenderar. Smällfeta gäddor och stora harrar.
    Anser att Flugfiske är det mest spännande fisket.

Tycker det är synd att man inte har hittat denna sidan innan. Att få ta del av andras erfarenheter är guld värt.

hej å välkommen.

ska inte klaga på å bo i småland, i småland finns enligt min mening några av sveriges absolut bästa gös sjöar.

Kommentera

Du har ju fina gössjöar runt knuten! Har för mig jag läste om fina fångster på Rymmen nu i vintras på ismete. :-)
      Hellre en dag med riktigt skitfiske än en bra dag på jobbet!

Kommentera

Javisst, grymt fiske i både rymmen och Rusken, en jag känner tog en gös på 7,24 kg i rymmen för 2 veckor sedan Problemet är att jag har inte bil ännu och bor alldeles får långt för att ta mopeden dit. Så jag får hålla mig till dessa små Dygnpölar så länge :p

Kommentera

"dyngpölar" som är så underbara.

är din sjö en brunvattensjö eller välldigt humös?

Kommentera

Den stämmer in på de flest kriterierna. Dansjö gård, ligger bredvid sjön. Så det rinner ju massor med skit från deras odlingar i sjön, det tror jag.
            Innan var Dansjön en fin sjö som tom. Innehöll lake och uttrar . Men 1958 så kom ett gigantiskt olje läckage till att förstöra hela sjön.
            Nu finns bara smala tunna gäddor och en o en annan gös.
            (Finns säkert en och en annan gammelgädda, men av mina erfarenheter är de ingen vidare sjö.) Furen (Alvesta) är ungefär likadan. Sorgligt. Dock vet jag inte om den är humös eller inte.
            Senast ändrad av Lucas; 2013-08-18, 22:17.

Kommentera

Får jag lov att fråga vad du har för personbästa i sjön med smällfeta stora gäddor ?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av JohannElBe, 2022-04-25, 13:10
              2 svar
              284 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Robespierre  
              Arbetar...
              X