Fiska utomlands ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska utomlands ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiska utomlands ?

    Jag ska snart resa i Thailand och funderar på ta med mig utrusning , men är fundersam om man kan ta med drag rullar och spön ?
    Vh Patrik

  • #2
    Jag ska snart resa i Thailand och funderar på ta med mig utrusning , men är fundersam om man kan ta med drag rullar och spön ?
    Vi har haft det uppe tidigare i ett par trådar, som utlänning har du 2 alternativ, antingen åker du med några av dom guidade fiskebåtarna som kör ut till havs vilket är svindyrt även med svenska mått och oftast ganska dåligt fiske.

    Eller så åker du till någon av dammarna vilket jag rekommenderar, där är du nästan garanterad fisk och stor fisk.

    Lämna grejerna hemma och låna prylar där du ska fiska.

    Thailand har ingen allemansrätt och nästan all mark är privatägd så gå för tusan inte och fiska som vi gör här det kan sluta riktigt illa för dig...

    Vart ska du åka?

    Kommentera


    • #3
      Jag tog med mig tre spön i olika klasser för ett par år sen när vi var i Phuket.

      Fiskade från klippor och stränder varje dag. Hyrde moppe och åkte runt på massor med ställen och testade. Frågade runt lite och ingen verkade veta vad som gällde eller bry sig.
      Köpte bläckfisk på restauranger och använde det som bete.
      Testade allt i betesväg men det enda som gav något var mete med bläckfiskstrimlor.

      Locals-grabbarna riktade sitt fiske efter bläckfisk, de hade jättekonstiga vobbler med skumma krokar på.

      Största fisken jag fick vägde säkert ett 2 hg och såg ut som en variant av vår abborre.
      Kort sagt, sportfisket där är helt värdelöst.

      Åk till en hyrsjö eller åk ut på havet med en guide. Men de jag träffade hade varit ut med guider och var ganska besvikna.
      Uppfattningen jag fick är att de har tömt havet runt Thailand, det finns ingen gamefisk kvar där alls.
      Senast ändrad av Seaking; 2013-10-04, 23:26.

      Kommentera


      • #4
        Uppfattningen jag fick är att de har tömt havet runt Thailand, det finns ingen gamefisk kvar där alls.
        Många skyller det på tsunamin men jag tvivlar, dom jag känner som fått lite större fisk i havet har varit nästan ända borta i Indien, sådana turer kostar mer en flygbiljetten och brukar ta ett par dagar.

        Det där att du klarat dig undan böter är väl just som du säger att folk skiter i om du fiskar för det finns ingen fisk, hade någon gnällt och sagt till polisen hade polisen säkert kunnat komma överens med den som gnäller och sedan hitta på en lagom hög böteslapp för båda skulle va nöjda, och för dig hade det bara varit att betala..

        Kommentera


        • #5
          Våran destination blir koh lanta där vi även har bekanta som säkert känner en och annan markägare.:-)

          Kommentera


          • #6
            Våran destination blir koh lanta där vi även har bekanta som säkert känner en och annan markägare.:-)
            Mitt råd är fortfarande att du åker till någon sjö där dom planterar in fisk, du kan få ganska rejäla malar,karpar och annat skoj.

            Priset för fiske en dag i dammarna kostar runt 1000 kr.

            Medan guidade turer kostar runt 5000 kr om dagen per person om ni är 5-6 stycken.

            Lämna fiskeprylarna hemma, spö ska inte va längre en att dom går ner i resväskan annars är risken väldigt stor att dom knäcks på flygen.

            Kommentera


            • #7
              Måste ju helt klart ta med mig spön och drag för dra upp mig något stort, utmaningar är underbart

              Kommentera


              • #8
                Fick priser i från 500 till 1500 av dom som bor där nere, tycker jag låter guld för en hel dag funderade på att köpa en hårdplast fodral kostar inte mycket

                Kommentera


                • #9
                  Undrade samma sak för 1 månad sen i denna tråd. http://www.fiskesnack.com/forum/show...o-Lak-Thailand

                  Kommentera


                  • #10
                    Kostar det extra att ta med sig spön på flygen

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Arbetar...
                    X