Gäddfiske - Boråsregionen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske - Boråsregionen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske - Boråsregionen

Hejsan.
    Pontus heter jag och är en inbiten gäddfiskare som kommer från Borås. När jag får ledig tid så drar jag ut på sjön i Borås närområde.
    Jag skriver här för att jag söker en fiskekamrat för gäddfiske, en riktigt inbiten en! Har vänner som fiskar men inte på den "seriösa" nivå som jag vill ta det till. Jag vill ut, bli samspelt och åka runt på tävlingar (varit med i gädd-SM, lygnerndraget och flertal lokala tävlingar). Jag skriver alltså här för att jag behöver en fiskepartner att ta med ut på sjön, oavsett väder och tid, är fisket bra så skall man ut!

Vore kul om någon är intresserad av att kanske ta en samtur till någon sjö och se om man funkar ihop och trivs.

Självklart har jag båt och all utrustning så ett glatt humör, kunskap och egna fiskeprylar är ett måste.

Ses på sjön!
    Mvh Pontus!

Hade varit kul, men tror inte vi har samma ambitionsnivå.

Kommentera

Hade varit skoj!

mvh peter.j från sjömarken

Kommentera

När du åker ut på sjön, vilken sjö blir det då? Vart är du mest och fiskar när du är hemma i Borås?

Jag är nog lika inbiten som du, fast jag fiskar gös, abborre, lake, sutare mm också. Är inte bara gädda för mig.
        Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

Hejsan Björn och Peter. Blir riktigt kul när jag får se svar här, dock så har jag inte hunnit svara förens nu då jag jobbat och sista två dagarna varit iväg på 2 fisketurer
          Igår blev det trolling gädda/gös i boråsregionen och idag Laxfiske i Vättern för första gången, resulterade i en fin 6.31kg.

Angående forumets ämne så skulle jag gärna åka ut ihop då jag är ute i ur och skur och som ni säkert förstod, nu när isen inte kommit så tar jag gärna och åker ut med båt istället.

Kanske ni är okej med att vi alla 3 åker ut på en tur i Jan? (detta är om vädret förblir som det ser ut nu) annars tar vi och isfiskar och väntar på Vårfisket.

Angående din fråga Björn så är jag mestadels i Tolken, Åsunden, Sämsjön samt där jag har båten (viaredssjön). Jag tar gärna dagsturer till Norra Sämsjön också i Annelund. Dessa sjöar är de jag kan fiske i med bakbundna händer, men provar gärna flertal nya sjöar framöver. Idag så är det helgturer som jag har tid med tack vare jobb, brukar bli 1 tur varje lördag mer eller mindre.

Jag tänkte fråga om ni två kunde slänga ut era mobilnummer eller mail så jag kan på något vis kontakta er när jag ska ut nästa gång, känns det ok?

Hoppas på ett gott fiske!
          MVH

Kommentera

Viaredsjön har jag inte lagt mycket tid på. Trollat lite gös och ismetat några gånger bara. Jag håller till på Säven och Ärtingen mm. är ju uppvuxen i Bredared så har ju vart i dessa sjöar sen man var en liten snorunge.

Får du några bra gösar i Viaredsjön?
            Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

jodå en tur i jan hade varit skoj. skickar mob å mail i pm.

jag kan nästan alla dar i veckan.

båten får en del tid nu i vinter också så att den blir klar till vårfisket.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av JohannElBe, 2022-04-25, 13:10
              2 svar
              277 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Robespierre  
              Arbetar...
              X