CV Peter B - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

CV Peter B

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • CV Peter B

    Hej på er. Precis som ni andra på denna sida så är jag mer eller mindre drabbad av infektionen Fiskefeber , mest mer.
    Bor i Halmstad född 56 ( bra årgång ) flyttade från 82 och återkom 98. Uppvuxen nära Laholmsbukten som på 60 o 70 talet var en fantastisk fiskekoloni med stor artrikedom.
    Har och har haft två stora fritidsintressen : gymnastik som tränare o sedan 96 kommentator för Eurosport och fisket som fick stå tillbaka när jag var som mest aktiv inom gympan.
    Fiskar bara havet - från kusten. För det mesta med vadare ,bombarda fluga under vinter ,vår, höst. På sommaren blir det traditionellt flötfiske med sill efter makrill i Halmstad hamn.
    De senaste 7-8 åren har det blivit cirka 100 fiskedagar/tillfällen per år.
    2013 blev ett bra öringår , våren var trög men hösten desto bättre. Vid bokslut 30/9 så hade jag lyckats få 45 godkända (45cm hos oss) , med nytt PB 64 cm 3630g . Det fanns massor av fisk på vissa lokaler i slutet av säsongen , en hel del stor lekfärgad fisk som inte vandrat upp , troligtvis p.g.a lågt vatten i bäckar o smååar.
    2014 har börjat bra , har fått 2 godkända öringar norr om Höganäs .
    Eftersom jag inte tror på skrock så önskar jag alla lycka till under fiskeåret 2014.
    Med vänlig hälsning Peter B

  • #2
    välkommen.
    Alltid kul med nya ansikten inne på fiskesnack.com hoppas du kommer trivas
    SKIT FISKE PÅ ER

    Kommentera


    • #3
      Välkommen till forumet Peter!

      Det kommer bli ett sant nöje att läsa dina tips kring öringfisket. Trots att jag bor nära Öresund har jag inte fiskat öring så mycket.

      Om du inte redan fiskar multe så är det en kustart som borde falla dig i smaken eftersom du fiskar på riktiga fighters.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

      Kommentera


      • #4
        Tackar , det är gott om multe i Halmstadtrakten men knappast en fisk som slumpnappar. Tycker att den borde gjort det med tanke på alla dar jag är ute. Har inte " vågat " ge mig i kast med den , risken är väl att jag blir besatt. Har hört om dess fajteregenskaper så visst lockar det.
        Fick en annan vass firre för 3 år sedan. Vilshärad norr om Halmstad 2 havsaborrar från land en sent på kvällen cirka 40 cm och en på em dan efter cirka 35cm , det var lite av surprise. Månadskiftet aug/sept. Jag o min fiskepolare kom på em . och såg ett kör 40-60m från land trodde förts det var makrill men betedde sig inte helt likt. De nafsade på flugan flera ggr men de riktiga huggen uteblev - polarn fick en också i samma storlek.
        Må väl - PB

        Kommentera


        • #5
          Välkommen hit!
          //C
          http://sportfisher.se

          Kommentera


          • #6
            Välkommen hit och PB som initialer måste ju betyda lycka
            KassPåAttHåva

            Abborre: 46cm 1,25kg
            Gös: 77cm 4,56kg
            Gädda: 109cm 10,41kg

            Harr: 590g 40cm
            Öring: 500g+
            Röding: 1,03kg 46cm
            Regnbåge: 2.5kg 53cm
            Havsöring: 4,07kg 78cm

            Kommentera


            • #7
              Tackar - har inte tänkt i dom banorna , men tack för tipset , ska jobba på det.
              Gillar verkligen dina PB -n på gädda. så nära tresiffrigt , känns ärligt o leverera 99 när det lätt kunde blivit 100 om du stretchat den. När bryter du vallen?
              Har en liten anekdot från 70 -talet , på den tiden det fanns gott om kustnära torsk av bra storlek. Fiskade norr om Halmstad. Jag hade inget körkort men min polare hade. Platsen var Steninge norr Hstd fick en torsk från land som var 110cm o vägde 12kg på den gamla ABU vågen. Samma vinter var vi i Helsingborg jan/febr för o fånga stor torsk. Då fick en snubbe en på 115 som vägde 22kg , de skillnad på " folk o fä " lite annat Fultonvärde.
              Må väl Fiskebroder ( bröder )

              Kommentera


              • #8
                Trevligt namn du har..... :-)

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Arbetar...
                X