Ytterligare en Malmöit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ytterligare en Malmöit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ytterligare en Malmöit

Hej alla!

Har aldrig fått tummarna loss att registrera mig här men nu är det gjort.

Lars heter jag, 53 år och bor i Limhamn. Jag har fiskat i hela mitt liv men inte aktivt utan från och till. Eftersom jag bor i Limhamn så har jag ett stenkast ner till vattnet och är ofta ute med turbåtarna och då företrädesvis med "Spinnaren", som är en mindre turbåt.

När jag var yngre så köpte jag på mig en massa fiskeutrusning och fick för mig att börja samla på gamla Ambassadeur-rullar. Tokigt så det förslår när man bara tar en turrunda då och då på sundet men ibland kanske även orkar ta sig ner till piren på våren och dra upp lite horngädda.

Förr i tiden så höll jag på med insjöfiske och brukade hyra en eka att ro ut med tidiga morgnar i någon insjö någonstans i skåne. Tyvärr har det inte blivit något med det sedan mitten på 80-talet men jag vill så gärna fiska i insjöar men fru och barn är och vänner inte roade av det så det blir aldrig av, tyvärr.

I 30-års tid har jag velat börja med flugfiske men aldrig kommit till skott men någon gång måste det ske.

Det var lite historik, nu blickar vi framåt mot nya fiskeäventyr

Hej och välkommen !

Vill du ha flugfiske, utrustnings tips m.m.? Hör av dig till oss flugfiske nerdar nere på flug avdelningarna.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack! Det kommer jag helt klart göra.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av JohannElBe, 2022-04-25, 13:10
      2 svar
      276 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Robespierre  
      Arbetar...
      X