Är det någon som begriper hur man ska bära sig åt för att få gädda från land i Magellungen och Drevviken i Stockholm? Jag har prövat alla typer av beten; skeddrag, jiggar, spinnare i tre år och bara fått abborre. Beten som jag har fått massor med gädda på på andra håll. Jag har fiskat från tidig vår till tidig höst, utan resultat. Det påstås att det är bra gäddfiske i sjöarna, men utan båt tycks det vara omöjlig.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiske i Magelungen
Collapse
X
-
Hej Henrik Tideström;Ursprungligen postat av Gössermann Visa inläggÄr det någon som begriper hur man ska bära sig åt för att få gädda från land i Magellungen och Drevviken i Stockholm? Jag har prövat alla typer av beten; skeddrag, jiggar, spinnare i tre år och bara fått abborre. Beten som jag har fått massor med gädda på på andra håll. Jag har fiskat från tidig vår till tidig höst, utan resultat. Det påstås att det är bra gäddfiske i sjöarna, men utan båt tycks det vara omöjlig.
Den som allra bäst kan besvara dina frågor om fisket i både Magelungen och Drevviken samt även informera om var du kan köpa fiskekort är nog Drevvikens fisketillsyningsman Gunnar "Elanen" Jansson som också bor i Farsta.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
-
Jag har fått ett gäng gäddor från land i drevviken senaste året. Främst jiggar från 4 tum upp till stora 25-30cm jiggar. Däremot är det många bompass och ibland riktigt segt fiske.
Kolla djupkartan som finns över dreviken så du vet hur det ser ut där du fiskar. Var står du någonstans?
Kommentera
-
Kul att nån får fisk från land i Drevviken (annat än vitfisk)! I Drevviken har jag nästan enbart fiskat från den södra stranden på Farstasidan, ca 750 m från Hökarängsbadet, och på eftermiddagar-kvällar. Att fiska med jig är ganska nytt för mig, men det är kanske det jag ska satsa på mest.Gråt inte...
båten ligger i vassen still
full med gäddor och braxar
full med ålar och laxar
(Alice Tegnér)
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av JohannElBe, 2022-04-25, 13:10
|
2 svar
286 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg