Ny grabb i kvarteret - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny grabb i kvarteret

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny grabb i kvarteret

Hej, har läst och lärt mig vansinnigt mycket genom detta forum. Tänkte att det nu var dags att regga sig också ( mycket på grund av att jag har en fråga som jag behöver svar på ).
    Jag är en spinnfiskande gäddfantast som lever och är verksam på Åland. När jag inte är ute o fiskar så bygger jag beten, o har just gett mig in i gummigjutarbranschen. Allt pyssel som på något sätt rör gäddfiske intresserar mig.

// Lucas S

Morsning!

Kommentera

Välkommen!

Kommentera

Ursprungligen postat av LucasS Visa inlägg
        Hej, har läst och lärt mig vansinnigt mycket genom detta forum. Tänkte att det nu var dags att regga sig också ( mycket på grund av att jag har en fråga som jag behöver svar på ). Jag är en spinnfiskande gäddfantast som lever och är verksam på Åland. När jag inte är ute o fiskar så bygger jag beten, o har just gett mig in i gummigjutarbranschen. Allt pyssel som på något sätt rör gäddfiske intresserar mig.

// Lucas S
        Hej Lucas Sommarström;

Ålandsarkipilagen är antagligen Östersjöns vackraste skärgårdsområde ....

Jag har tillsammans med mina tre döttrar och son samt hustru hyrt sommarstuga på Ålands Brändö, Eckerö, Föglö, Haraldsby, Kumlinge, Kökar, Lavö, Lemland, Saltvik och Torsholma åren 1961 - 1979... Bästa Gäddfisket hade vi ute vid Föglö och Brändö....
        Min största gädda på Åland fångade jag en timme före soluppgången sommaren 1965 vid Rödskär utanför Eckerö. Betet var en ABU Killer BGL. Den gäddan gav jag bort till Saida Englund, mor till stuguthyraren på Eckerö. Tolv år senare, 1977 bildades gäddklubben Team Saida....

Går du in på www.trumman.com och klickar på Bomber och bläddrar sedan vidare på Swim Whizz hittar du bilder på ett skapligt gäng Saida-gäddor, dvs gäddor över 13 kilos vikt, samt många mindre....

Memories!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Old Firehand
        Senast ändrad av Old Firehand; 2014-11-16, 14:26.

Kommentera

Välkommen till forumet !
          Som du säger, det finns hur mycket matnyttigt som helst på forumet.
          Betesbyggande, rullar, spön, ekolod, trolling, platser mm mm, allt finns att läsa om !

Kommentera

Ursprungligen postat av LucasS Visa inlägg
            Hej, har läst och lärt mig vansinnigt mycket genom detta forum. Tänkte att det nu var dags att regga sig också ( mycket på grund av att jag har en fråga som jag behöver svar på ).
            Jag är en spinnfiskande gäddfantast som lever och är verksam på Åland. När jag inte är ute o fiskar så bygger jag beten, o har just gett mig in i gummigjutarbranschen. Allt pyssel som på något sätt rör gäddfiske intresserar mig.

// Lucas S
            Och vad är det för fråga du vill ha svar på? Hoppas det inte handlar om japanrullar vs Svängsta för då har du startat en perpetum mobile...
            Välkommen förresten..!

Kommentera

Vad roligt med så många välkomanden! Gösta, efter mycket läsande på detta forum redan så har jag sett hur vissa trådar precis kan spåra ur. De blir roliga att läsa men av en helt annan anledning.
              Som ny på forumet så försökte jag vara duktig o hålla mig under rätt rubrik så jag postade den här http://www.fiskesnack.com/forum/show...vskamrat/page6 (visserligen Svängsta-relaterat iofs).

Old Firehand: jag har läst dina tips säkerligen 100 ggr vid det här laget, stort tack ska du ha, du är en stor förebild. Jag håller med om att Åland är den vackraste skärgården!

Kommentera

Ok då förstår jag. Du är sannerligen i rätt tråd där. Utan Mooki satt jag förmodligen fortfarande och stirrade med darrande händer på en sprängskiss utan att våga lossa mer än tumskruvarna. Förra hösten servade jag mina tre med hjälp av tråden och ett par tavlor gjorde jag i början. Men idag har jag den bara som stöd för minnet och referens. Gör som jag, spara den både i telefonen och datorn! Jag har sagt det förut, den borde vara supplement till ABU:s manual.

Kommentera

Hej Lucas
                  Åland gädd paradis, känner du till någon bra guide vi ska till åland i vår.
                  Ett litet företags jippo.
                  Tacksam för svar
                  Niklas

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av JohannElBe, 2022-04-25, 13:10
                  2 svar
                  276 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Robespierre  
                  Arbetar...
                  X