Nyregistrerad nybörjare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nyregistrerad nybörjare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nyregistrerad nybörjare

Hallå på er!
    Mitt namn är Havskräftan. Jag är 29-år gammal och ska nu flytta till underbara Ystad. Vad beträffar min erfarenhet inom fiske så är den rätt så dålig. När jag var liten så hade föräldrarna båt och vi fiskade en del till havs, framförallt torsk (vilket jag älskade).

Lustigt nog har jag alltid varit intresserad av fiske och har många, många gånger fascinerats utav fiskemänniskorna som man beskådat längs kuststräckorna i ur och skur. Tanken har länge funnits på att ge sig in i "Fiskelivet", och tja... Nu är det dags känner jag. Jag ser verkligen fram emot fisket på Sydkusten. Lika mycket ser jag fram emot att få läsa trådar och inlägg från er fiske-orakel med tips & trix.

Regards!

/ Havskräftan.

Väjlkåmmen (bra skånska va?)!

Kommentera

Välkommen till ett nyttigt forum - men akta dig för frågor om rullar och spön... Du får lika många olika svar som det finns användare på forumet. Om du inte bara får en uppmaning att använda sökfunktionen. Så försök komma underfund med den (jag har inte lyckats helt ännu...). Men var inte rädd att fråga! Det är ju ändå en av forumets funktioner...

Kommentera

Hahaha! Otroligt bra att du skriver så att jag förstår :-)
        Känner mig redan "hemmastadd".

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
          Välkommen till ett nyttigt forum - men akta dig för frågor om rullar och spön... Du får lika många olika svar som det finns användare på forumet. Om du inte bara får en uppmaning att använda sökfunktionen. Så försök komma underfund med den (jag har inte lyckats helt ännu...). Men var inte rädd att fråga! Det är ju ändå en av forumets funktioner...
          Tack för ditt tips Gösta, ska helt klart tänka på det du skriver. Många gånger får man nog prova sig fram och känna efter vad som funkar bäst för en själv. Sen är det alltid intressant/kul att höra folk debattera om för- och nackdelar med olika ting.

Kommentera

Välkommen

Kolla längs ner på denna sidan, förhoppningsvis har du någon nytta av infon när flytten är klar.

Kommentera

Välkommen! Jag minns ystad främst för de fina idar som kryssade runt under pirar vid badplatserna samt min livs första kontakt med havsöring. Jag var tretton år och öringen vann med 14-0, eller tko....

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Välkommen

Kolla längs ner på denna sidan, förhoppningsvis har du någon nytta av infon när flytten är klar.

http://www.fiskeosportboden.se/fiskevatten.php
                Hej Jörgen! Tack så mycket för länken med fiskevatten i Ystad med omnejd.
                Jag har f.ö fått många fina tips från Per och de andra i Fiske & Sportboden, mycket trevliga och kunniga. Har köpt en hel del grejer där av mycket fin kvalitet till bra pris. Ska bli skoj att utforska fiskeplatserna :-)
                Det första jag ska "jobba med" är mitt tålamod, samt att ta mig tid till att bege mig ut och fiska.

Kommentera

Ursprungligen postat av pehea Visa inlägg
                  Välkommen! Jag minns ystad främst för de fina idar som kryssade runt under pirar vid badplatserna samt min livs första kontakt med havsöring. Jag var tretton år och öringen vann med 14-0, eller tko....
                  Hej Per! Tack för ditt svar :-)

Kul läsning om dina matcher med såväl id som havsöring, Haha! Jag visste att f.d proffsboxaren tillika världsmästaren Armand Krajnc numera bor i Ystad och har vunnit en del på teknisk knock-out, då får man även se upp för havsöringen när (eller rättare sagt om ) den hugger. Hahaha!

Menar du att id simmade längst badbryggorna vid Sandskogen? När- och hur fiskade ni dessa? Trodde de var sötvattenslevande varelser.

Ha det gott!

Kommentera

Jag är också ny, men vet ej hur man startar en tråd. Någon som vet?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av JohannElBe, 2022-04-25, 13:10
                    2 svar
                    278 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Robespierre  
                    Arbetar...
                    X