Kille som älskar fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kille som älskar fiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kille som älskar fiske

    Hej. Mitt namn är David och jag är för närvarande 28 vårar gammal och älskar allt som har med fiske att göra.

    Mitt intresse för fiske började sommaren 2014 då jag var upp med tre kompisar i Norrland i en vecka. Där fick jag chansen att prova på att fiska efter Harr. Jag och en av killarna var ute och fiskade varje dag på Vindelälven och jag provade alla möjliga drag till spinnspöt - Spinnare, jiggar, skeddrag och t.o.m fluga med flöte.... ingenting fungerade.
    Det sista dagen fick jag, i ett sista desperat försök, låna min kompis flugfiskespö och trolla efter båten. Det gav resultat nästan direkt. Efter bara några få minuter så kände jag första hugget. Jag vinklade upp spöt i en fin båge för att börja drilla fisken. Efter en kort men intensiv kamp, så fick jag äntligen upp min första Harr någonsin. En fin en på 400-500g. Jag kastade i flugan och efter ett tag så fick jag ett hugg igen, denna släppte dock innan jag han ta upp den i båten. Vi rodde vidare... efter ett tag så kom ett hugg igen. Den här var större, det kändes. Efter en lite längre kamp så vevade jag in fisken mot båten. Precis när den var vid sidan av båten så började den sprattla igen, men jag ville inte tappa den här så jag tog den i mina båda händer och lyfte i den i båten. Det var en riktigt fin Harr på 70-800g. Har varit såld på allt som har med fiske sedan dess

  • #2
    Välkommen hit!
    Ett bra forum om man vill veta eller diskutera. Tonen är - oftast - mycket trevlig.
    Känns som du tagit en lite annorlunda väg in i fisket. Från fluga till "allt" fiske... Själv flugfiskar jag INTE, metar INTE, flötestrollar INTE, fiskar INTE med levande bete (Ok då metar väl med levande mask någon gång när barnbarn eller barnbarnsbarn är här...). Ändå känner jag att jag har en hyfsat bred repertoar - frugan säger att jag har trettio rullar och 28 spön för olika ändamål, men det är inte riktigt sant...
    Som sagt, du ska vara hjärtligt välkommen till detta forum. Kan du få stor nytta av om du avhåller dig från frågor om Japan vs Svängsta, olika spöfabrikat, C&R vs slå ihjäl och säkert ett gäng områden till!
    Skit fiske!
    Gösta

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Arbetar...
    X