Allvarligt återfall in i sportfisket, söker likasinnade - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allvarligt återfall in i sportfisket, söker likasinnade

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Allvarligt återfall in i sportfisket, söker likasinnade

    Tjena gott folk, Kristofer här.

    Är 25 år och bor i Hägersten, har fiskat sedan barnsben, det började väl med en håv i jakt på småspigg och små flundror, via röd-vita flöten och daggmask, sedan kast med Abumatic och vidare på den vägen är det.
    Det har gått i lite perioder men det är först nu för några år sen som jag fastnade igen lite mer ordentligt i det att man provade jerkbaitfiske efter gädda, samt att jag började fiska nästan uteslutande från båt.

    Det är främst spinnfiske efter gädda som gäller, med jerkbeten, tailar, jigg, spinnerbait och allt annat dyrköpt krimskrams med svengelska namn som man så lätt övertalar sig själv att köpa. Ofta känns det dock som att ett haspelspö och ett grön-guld Atom är det som funkar bäst.
    Kör även en del abborrfiske, särskilt detta år har det blivit mycket, med spinnare, jigg, dropshot etc.
    Har även hänt att man kastat efter havsöring och fått nån enstaka, men är inte så insatt och har inte haft tålamodet att utveckla det mer.

    Fiskar främst kring Nynäshamn med en mindre båt, har nyligen köpt en ordentlig EU-trailer så har blivit några vändor i Mälaren och lite varstans, men inte tillräckligt ofta anser jag.

    Söker fler likasinnade som fiskesällskap eftersom man vill vara ute oftare men tycker det är trist att fiska själv samt att det alltid blir bedrövliga bilder om man ska fota sin fångst själv. Det känns som att FS är ett bra ställe att börja på, man hamnar ju här med jämna mellanrum när man slösurfar så det är kanske lika så bra att ge sig in i diskussionen.

    Ha det gott!

  • #2
    Hej och välkommen!
    Kan inte erbjuda fiskesällskap om du inte kommer till Karlskoga... Men du har i alla fall hamnat på ett forum där du kan få många bra kontakter och råd. Och det där med grejer - du är inte ensam! Just nu är det borrejiggning och lättare spinn med små Ambassadeurer som gäller, men till hösten så lockar det tunga gäddfisket igen...
    Skit fiske!
    Gösta

    Kommentera


    • #3
      Hej Gösta, och tack! Det ska jag försöka komma ihåg om jag har vägarna förbi i de trakterna.
      Ja det är samma här, har kört nästan enbart abborrfiske på sistone främst med vanligt jiggfiske med liten paddeljigg (Shaker shad 8 cm är favoriten just nu), men särskilt nu senast så kände man att det börjar bli dags för ett gediget gäddpass. /Kristofer

      Kommentera


      • #4
        Tjena Kristofer! Christopher här :P Jag är 25 år och håller hus i Haninge. Jag har fiskat en hel del kring Tyresö och Haninge med omnejd, främst inriktad på gädda men även en hel del borre på siståne. Mest tid har jag lagt kring vattnen i Norrtälje i.o.m mitt och vänners landställen. Men vill du ha sällskap nån gång hänger jag mer än gärna med på en tur, så hör av dig!

        Christopher
        Senast ändrad av Brittolof; 2015-09-10, 12:38.

        Kommentera


        • #5
          Tjenare Christopher! Fint namn där, lite felstavat bara.. xD
          Det låter bra, du har PM. Jag har faktiskt fiskekort i Norrtälje, har fiskat några få gånger, ser ut att finnas massor av bra ställen i de trakterna så jag skulle gärna utforska mer där. /Kristofer

          Kommentera


          • #6
            Tjena! Bor själv i Hägersten och fiskat hela livet men är besatt av gäddfiske sedan ca 5 år tillbaka. Både jigg, jerkbait och allt därimellan. Intresset för Borren har dock börjat gro. Ska även börja försöka mig på att gjuta eget gummi nu! Blir mycket fiskande i Mälaren och norröver men skulle vara kul med lite mer spontana resor i krokarna och utforska nya vatten. Eller bara gå ner till närmsta vattenhål och testa nya ideér, beten eller riggar.

            Skitfiske!
            /Magnus 22år

            Kommentera


            • #7
              Tjena Magnus! Ah där ser man, det var ju passande, nära och bra. Bara det att du verkar känna till Mälaren bra låter riktigt fint i mina öron, som jag skrev så vill jag gärna fiska mer här. Sen verkar vi ha samma mål om att kunna utforska nya ställen, man behöver ju inte rita med en särskilt stor radie på kartan för att ringa in en hel drös med potentiellt heta vatten värda att prova.

              Vi hörs!

              mvh Kristofer

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Arbetar...
              X