Ett återfall till ... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ett återfall till ...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ett återfall till ...

Hittade mitt trettio år gamla spö på landet i somras. Mössen hade dock käkat upp korken, men fick trots allt ett bekant pirr i magen. Gick ner på macken och köpte ett riktigt skitspö, letade fram några av farsans gamla rostiga skedar och gled ut med båten. På tredje kastet smällde det till och både jag och gäddan var fast.

Nu sitter jag med en liten skog av spön hemma och den fräna doften av gummibeten i olika storlekar fyller hemmet och jag tänker på mothugg, vassar och fiskar dygnet runt. Vet inte riktigt hur det här gick till.

Utgår från Hägerstensåsen och fiskar både inne i stan och från vänners båtar.

Ungefär detsamma hände mig i våras. Helt underbart är det!

Kommentera

Om någon vill ha fiskesällskap i stan är det förresten bara att säga till. Försöker komma iväg torsdagar och fredagar och fiska borre dagtid. Bara att PM:a.

Kommentera

Välkommen i träsket... Mig drabbade det för åtta-nio år sedan och har resulterat i ett gäng Ambor med spön för olika ändamål... Och det gamla ABU Zoom-spöt med tillhörande ABU 444 hänger som prydnad i uterummet...
        Skit fiske!
        Gösta

Kommentera

Ursprungligen postat av Glad-Erik Visa inlägg
          Hittade mitt trettio år gamla spö på landet i somras. På tredje kastet smällde det till och både jag och gäddan var fast.

Nu sitter jag med en liten skog av spön hemma och den fräna doften av gummibeten i olika storlekar fyller hemmet och jag tänker på mothugg, vassar och fiskar dygnet runt. Vet inte riktigt hur det här gick till.
          För 50 år sedan fick jag ett spö av min morbror på 7 års dagen. Den sommaren small första gäddan på, 2,2 kg och både gäddan och jag fick sätta livet till. Gäddan blev mat och jag offrade mitt liv åt sportfisketräsket. Nu alla dessa år senare kan man lätt räkna omkostnaderna i många pengar.

Så jag vet inte om jag ska välkomna dig eller beklaga. Du får ställa in dig på att livet kommer att bli dyrt att leva. Det är ett å annat som har fått stryka på foten när ytterligare några rullar spön och beten måste införskaffas.
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...