Hej hej! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hej hej!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hej hej!

    Hej

    Johan heter jag strax 30 år fyllda! Bor i Malmö och jobbar som elkonsult!

    Har efter mycket velande bestämt mig för att skaffa egna fiskegrejer för första gången på MÅNGA år.
    Är ute med vänner och bekanta då och då och fiskar från båt runt Ön i Malmö, och suget efter att ha egna grejer har växt successivt!

    Gick igenom vad jag hade hemma och hittade bara en gammal ABU rulle som gått som arvegods (AB Urverket 2500 Super). Resten hade min far slängt

    Planerar att köpa en ny eller beg multirulle, och två spön. Ett för lägre vikter och ett för lite större. Så att jag kan stå på båt om jag känner för det, men även köra lite från kusten och i vombsjön!

    Har kikat lite på ABU NACL 50/51 rullen, höger eller vänstervev spelar mindre roll för mig. OM någon har något annat tips mottager jag det gärna, är dock inte så sugen på haspelrulle.

    Läst en hel del trådar på forumet under de senaste veckorna och här verkar finnas väldigt mycket kunnande och en stor vilja att hjälpa andra vilket är bra för mig som inte har så bra koll än!


    MVH

    Johan

  • #2
    Hej & välkommen hit!
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


    /Stefan

    Kommentera


    • #3
      Båtfisket varierar väldigt mycket i Öresund beroende på årstid. Svårt klara sig med ett spö för båtfiske öresund.