Tänkte presentera mig så gott jag kan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tänkte presentera mig så gott jag kan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tänkte presentera mig så gott jag kan

    Tjenare!

    Så vad ska man skriva här då.. Jag börjar väl med att jag är en 30årig Norrlänning som hamna neråt i landet, Var tjejen som ville flytta ner så lämnade mitt kära Norrland bakom mig. I samma veva så lämnade jag flugfisket bakom mig också men det återkommer vi med lite längre fram.

    Började mitt fiske med ett metspö och flöte som många andra. Har en far som är otroligt fisketokig så som barn blev det en hel del resor till Nordnorge där han stod hela dagar och flugfiskade efter Lax, Vintrarna åkte vi runt på en massa pimpeltävlingar, Enda jag blev bra på under dom tävlingarna var att äta varmkorv med bröd.

    Nåja ett par år senare så började jag flugfiska, mest efter Harr och Öring i både Torne älvsystem och Kalixälven. Tack vare skilda föräldrar och turen att bägge bosatte sig bredvid varsin av älvarna så blev det en hel del fiske.
    Sen spolar vi bandet fram till tonåren och där glömde jag bort fisket helt och jagade tjejer och drack öl istället. Kanske inte det bästa valet men roligt hade man åtminstone

    Sen efter skolåren så bosatte jag mig i Morjärv var jag återupptog flugfisket men började mer och mer fiska gädda så under dagarna man var ledig från jobbet stod man och kasta efter gädda och på kvällarna tog man fram flugspöet och fiskade efter Harr.

    Sen fick jag återigen den lysande idén att sluta fiska så sålde iväg allt förutom ett gäddspö och en multirulle.
    Ångrar inte en sekund att jag slutade flugfiska, Visst att gäddfiske kan bli dyrt men det är inget jämfört med vad flugfiske kostar, eller kostade för mig och sen ska vi inte snacka om alla fjädrar och hår som låg runt flugbindningsstädet..

    Sådär ja, Nu kommer vi till åren här nere i Torshälla.
    Har blivit en hel del fiske i Mälaren och 100% efter gädda! Dock har det inte blivit så mycket fiske denna säsong på grund av att jag blivit farsa Men det blir fortfarande sporadiska pass ute på Mälaren och lär bli fler när jag får ett nytt växelhus till båtmotorn.. Full gas och det går från 3,2m till 0,2m helt plötsligt gör så att smäller till rätt så bra kan jag säga!

    Nåja nu tycker jag och säkert ni också att jag skrivit nog och jag håller med.. Skulle väl räckt med att säga Hej och vad jag fiskar efter men va fan

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X