Finally medlem... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finally medlem...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Finally medlem...

    Har hängt runt här länge utan att bli medlem, även handlat prylar från användare utan problem.

    För tillfället blir det inte mycket fiske alls då jag varit ute och rest sedan oktober förra året, har dock blivit lite öringsfiske i Nya Zeeland samt Dorado/Marlin i Thailand. Hemma fiskar jag till 90% gädda

    //Harry

  • #2
    Välkommen hem Harry

    Kommentera


    • #3
      Välkommen hit!

      Blir litet avundsjuk på dina fiske resor måste jag erkänna. I synnerhet den till NZ.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
        Välkommen hit!

        Blir litet avundsjuk på dina fiske resor måste jag erkänna. I synnerhet den till NZ.
        Haha det behöver du inte vara, det var ingen fiskeresa... Är ute och backpackar med sambon så fisket i Nya Zeeland var begränsat till 4 dagar under en månad i landet. Köpte bara ett spö, rulle och några tobys och hade i bilen. Några fiskar blev det iallafall.

        Skulle väldigt gärna åka tillbaka för endast fiske för det finns verkligen hur många balla ställen som helst att fiska på!! För fiskets skull så är det deras vinter som gäller och vi var där under högsommar.

        Väldigt enkelt med fiskekort m.m online för det området man är i, bara att köpa och börja fiska. Har du några funderingar så ska jag försöka svara efter bästa förmåga

        Kommentera


        • #5
          Ok. men även om det inte blev så mycket till fiske. Så är ju naturen där fantastisk. Bara det hade gjort resan värd det hela för mig.

          Tack för det. Men tyvärr hindrar ett lättare handikapp ( efter en bilolycka på 90 talet ) i höger benet och höften att jag kan gå i litet mer kuperad terräng. Rese kostnaden, är ju litet besvärlig för mig också tyvärr.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
            Ok. men även om det inte blev så mycket till fiske. Så är ju naturen där fantastisk. Bara det hade gjort resan värd det hela för mig.

            Tack för det. Men tyvärr hindrar ett lättare handikapp ( efter en bilolycka på 90 talet ) i höger benet och höften att jag kan gå i litet mer kuperad terräng. Rese kostnaden, är ju litet besvärlig för mig också tyvärr.

            Ja verkligen, det var därför vi åkte dit! Naturen är helt galen. Från glaciär till regnskog på samma vandring bland annat! Fisket var bara ett plus

            Okej jag förstår, då kan jag tänka mig att det inte blir så lätt med just Nya Zeeland inte bara för kuperad terräng men även landet i sig är ganska outvecklat på väldigt många plan. Det trodde jag verkligen inte men jämför man med Sverige kan man nästan kalla det u-land...

            //Harry

            Kommentera


            • #7
              Som sagt, naturen där är väldigt varierande. Jag förstår varför en del fantasy filmer som Willow ( 1985 ) och delar av Sagan om ringen serien har spelats in där t.ex.
              Intressant det du säger om NZ's utveckling. Jag trodde att de var fullt i klass med Australien.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                Som sagt, naturen där är väldigt varierande. Jag förstår varför en del fantasy filmer som Willow ( 1985 ) och delar av Sagan om ringen serien har spelats in där t.ex.
                Intressant det du säger om NZ's utveckling. Jag trodde att de var fullt i klass med Australien.

                Var även i Australien månaden innan NZ och dom ligger ljusår framåt i tiden. Infrastrukturen och t ex internetuppkoppling är katastrof. Hade kanske bra internet en eller två gånger, Sydostasien är till exempel rena drömmen i jämförelse.

                Vägnätet är dåligt utbrett och dåligt underhållet. Jag körde 450 mil på 30 dagar och hade det varit i Sverige hade jag nog landat på runt 200-250. Ofta kunde man kolla lite snabbt på kartan och det är runt 5-10 mil närmsta vägen men i verkligeheten landade man på 25-35 mil eftersom det oftast bara finns en stor väg och dom flesta avstickarna är återvändsgränd.

                Tyvärr upplevde jag även att det var mycket socialt utsatta människor och många var ursprungsbefolkning.

                //Harry

                Kommentera


                • #9
                  Åh tusan!? Så det är så pass där Down under? Det är det som är sorgligt i de flesta länder som har en ursprungs befolkning. De behandlas som 2:a klassens människor...Om ens det ibland? .
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                    Åh tusan!? Så det är så pass där Down under? Det är det som är sorgligt i de flesta länder som har en ursprungs befolkning. De behandlas som 2:a klassens människor...Om ens det ibland? .
                    Ja verkligen! Där är däremot Aussi/NZ väldigt lika. Samma skit i Australien tyvärr!

                    Nu finns det ju så sjukt mycket bra saker med dessa länder så vill absolut inte avskräcka någon från att åka. Och fisket kan vara magiskt om man åker rätt tidpunkt.

                    Nya Zeeland har nog också (utan att veta) världens bästa fiskekortssystem!! Där har vi verkligen saker att lära oss

                    //Harry

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Arbetar...
                    X