Skitfiske! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skitfiske!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Skitfiske!

    Hej på er!

    Tänkte försöka slänga in en schyst post här.
    Jimmy heter jag, och har fiskat sedan barnsben, även om jag inte är något proffs eller i närheten av det så njuter jag enormt av att vara i naturen och fiska.
    Oftast fiskar jag från land då jag inte äger någon båt idag, men en och annan båttur har det blivit och det uppskattas väldigt mycket då fiskets möjligheter öppnar upp sig mycket mer. Kämpar fortfarande med att inte vara allt för rädd för att ta i fisken för att kroka av den, ett tecken på att jag inte får fisk allt för ofta... Men det kommer jag lära mig väldigt snart tror jag då jag ändrar min fisketaktik och lär mig mer och mer om våra fiskar samt våra vatten och allt som hör till med drag osv.

    När jag inte fiskar så producerar jag elektronisk musik eller studerar IT-säkerhet på egen hand inför framtida studier/yrken.

    Detta verkar vara ett kanonforum att snappa upp information på och kanske lära känna lite nytt folk igenom!
    Tack för mig, skitfiske på er och ha en bra dag!

  • #2
    Trevligt!
    Välkommen till fiskenördarnas paradis.

    Själv är jag mest inne på alla sorters mete - sjö, strömmande vatten och hav. Lite spinn efter abborre och andra arter blir det också då och då. Jag har utrustning till i princip allt utom trolling men bara tid till det jag tycker mest om i sportfiskeväg.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
      Trevligt!
      Välkommen till fiskenördarnas paradis.

      Själv är jag mest inne på alla sorters mete - sjö, strömmande vatten och hav. Lite spinn efter abborre och andra arter blir det också då och då. Jag har utrustning till i princip allt utom trolling men bara tid till det jag tycker mest om i sportfiskeväg.
      Tackar!

      Jaa, jag glömde lägga till hur jag brukar fiska. Det är oftast spinn efter abborre eller regnbåge samt mete. Bottenmete har varit den mest effektiva metoden för mig i Östersjön efter abborre hittills, och spinnfiske i sjöar.
      Nu har jag beställt massa nya härliga krokar, sänken, beten och allt vad det innebär till dropshot metoden som jag tänkte prova för första gången strax. Hoppas på en och annan Havsöring och ett par fina abborrar då!
      Ska bli riktigt spännande!

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Arbetar...
      X