Nils Jonas - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nils Jonas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nils Jonas

Höj

Jag heter Jonas och är en 28 årig exil-dalmas som bor i sydvästra Stockholm. Jag arbetar inom Socialtjänsten och har länge haft sportfiske som mitt främsta intresse.

Fiskar så ofta jag kommer åt och då lite av varje, mycket spinn efter gädda & aborre. Ismetar gädda på vintrarna. Drar till fjälls ett par gånger varje sommar med ul-spö och flugfiskeutrustning klass 5. Har även börjat nosa på trolling, kör än så länge med spöparavaner från liten båt, men har ett sparkonto som sväller till förmån för inköp av en ordentlig trollingbåt.

Jag tillämpar för det mesta catch n´ release, men det händer att jag tar nån matfisk ibland.

Eftersom jag bor i Stockholm blir det en del fiske i skärgården, men dalmas som jag är känner jag mig mer hemma i insjöar. Brukar fiska lite i nån insjö nära stan och även i Mälaren där min fiskekompis har båt. Åker hem till föräldrarna i södra Dalarna ibland och då har jag alltid med mig fiskegrejer.

Mestadels fiskar jag från en Rana 10 med 2 hk utombordare. Båten flyttar jag på biltaket med hjälp av anpassat takräcke. Har även en aluminiumbåt liggandes där hemma och tillgång till ytterligare 3-4 mindre båtar som finns utspridda lite här runt stan och där hemma.

Jag och mina fiskekamrater rapporterar de flesta av våra fisketurer på en blogg med adressen: www.fkbatong.blogspot.com

Det har inte blivit av att jag reggat mig på nåt fiskeforum ännu, men nu tyckte jag att det va dags.

Eftersom Jonas va upptaget som användarnamn la jag till mitt andranamn Nils och då blev det alltså Nils Jonas som användarnamn.

Bilden är från Vättern i söndags.

Det va nog alles. Vi ses & hörs / Jonas
    Senast ändrad av Nils Jonas; 2008-03-20, 12:12.

Ska du inte lägga upp den här bilden i fotogalleriet i stället?? :-)
    Kom igen... nu drar vi o fiskar!!

Kommentera

Jo, det borde jag nog göra. Men jag har inget program för att minska bildernas storlek, så jag har inget grepp om hur jag ska ladda upp dem där. Här körde jag bara med länk till min photobucket.

Ska rota lite i det där så jag får koll på hur jag får upp bilder i fotogalleriet. Men sen tyckte jag nog ändå att det va på sin plats att skicka med en bild i presentationen.... eller?

Kommentera

Grattis till den fina laxen, själv var jag på Vänern i söndags och det var toktjock dimma, så du valde nog rätt sjö....
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Trevlig blogg, fy satan va sugen man blir på trolla. Vill oxå ha en egen båt, å framförallt nånstans att ha den. Hur tänker du kring det Jonas? Man vill ju haren på traiiiiiler, men var har man det om man inte har villa...

Alex: blev det nå för er?
          När drar vi?

Kommentera

Det är just det som är mitt problem... Vi funderar på att flytta tillbaka till Dalarna om nåt år och då kan jag ha båten på tomten om vi köper villa, om inte kan jag ha den hos svärföräldrarna som har stort jordbruk med traktorgarage... Hinner jag köpa båt innan vi flyttar får man skaffa en båtplats i Mälaren eller Skärgårn och så får man traila upp båten varje gång man ska nånstans...

Att va sportfiskare och bo i lägenhet är ingen vidare schysst kombination....

Kommentera

Nä, det är jobbit. Blir nog ingen flytt tillbaks norr om dalälven för mig än på ett tag även om det nånstans suger då å då. Jag måste hitta på nån lösning på det hela, men nu skall jag bygga om köket å såga lite Jerkbaits
              När drar vi?

Kommentera

Peppis, en 52cm:are som gick tillbaka.
                Jo, det är nog svårt att vänja sig vid liten yta om man är van att ha rejält svängrum...
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...