Hallå där i cyberspace.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hallå där i cyberspace..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hallå där i cyberspace..

Björn heter jag och är 29 år gammal. Jag brukade fiska en del när jag var mindre, typ när jag var 15-16 eller nåt i den stilen och min största fisk är en gädda som jag fick. Kommer inte ihåg exakt just nu hur mycket den vägde, men skulle tro att den låg på 600-800g, nåt i den stilen.

Huvudsyftet med min registrering på det här forumet är att få en liten inblick i den här världen och möjlighet att få ut bra information ang. lämpliga fiskeplatser och också prisutvecklingen och den tekniska utvecklingen av kastspön är jag också intresserad av.

Har inga fiskeplaner för år 2008 men hoppas på att det ska kunna bli något i framtiden. Tills dess så kommer jag utforska det här forumet litegrann och pejla av läget litegrann.

Intressant att känna till det här med fiskekort också, ds. Har hört från olika ställen att det kan kosta MYCKET pengar.

Välkommen Björne..

Angående fiskekorten så beror det ju helt och håller på var du vill ha fiskekort och under hur lång tid. Jag menar, 200 spänn ungefär för stockholms fiskekort där du får fiska i ca 30 sjöar i Sportfiskarnas Stockholms Distrikt är ju inte farligt, eller??

Men ja på vissa sjöar där det tex är regnbåge inplanterat får du pröjsa runt 100spänn för ett 24 timmars kort..
    Vad är höjden av manlig förnedring?

Att en man har ståfräs och springer in i en vägg...
    - och upptäcker att han har brutit näsan!

Kommentera

Lägre kostnad än vad jag trodde. Det är intressant.

Kommentera

Kostnaden för fiskekort kan vara allt från 5kr för en dag till tusentals kronor för en dag för ett bra laxvatten.
        >>>>>>>>>><<<<<<<<<<

http://fiske.makkes.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Bjorma Visa inlägg
          Kostnaden för fiskekort kan vara allt från 5kr för en dag till tusentals kronor för en dag för ett bra laxvatten.
          Jaså det säger du Urban..
          Jag menade inte att killen skulle fiska efter fiskar gjorda av guld, därav kostar inte ett fiskekort nånting i princip.

Vore roligt att se var du hittat fiskekort för tusentals kronor, kan du länka till dessa sidor så jag kan få mig ett gott skratt medans jag tjuvfiskar i närliggande sjö?????
          Vad är höjden av manlig förnedring?

Att en man har ståfräs och springer in i en vägg...
          - och upptäcker att han har brutit näsan!

Kommentera

Ursprungligen postat av khelben1979 Visa inlägg
            Björn heter jag och är 29 år gammal. Jag brukade fiska en del när jag var mindre, typ när jag var 15-16 eller nåt i den stilen och min största fisk är en gädda som jag fick. Kommer inte ihåg exakt just nu hur mycket den vägde, men skulle tro att den låg på 600-800g, nåt i den stilen.

Huvudsyftet med min registrering på det här forumet är att få en liten inblick i den här världen och möjlighet att få ut bra information ang. lämpliga fiskeplatser och också prisutvecklingen och den tekniska utvecklingen av kastspön är jag också intresserad av.

Har inga fiskeplaner för år 2008 men hoppas på att det ska kunna bli något i framtiden. Tills dess så kommer jag utforska det här forumet litegrann och pejla av läget litegrann.

Intressant att känna till det här med fiskekort också, ds. Har hört från olika ställen att det kan kosta MYCKET pengar.
            Fiskar man vanliga fiskar typ gädda abborre å gös brukar man komma undan med 200-400 per år fiskekort. Sen är det ju fritt fiske i havet å 5 största sjöarna.
            Gäddfisket är ju en prylhysteri numera beten mellan 189-350 kr styck är väldigt vanligt till det tillkommer Tafs matreal för 50 kr metern å lina för 2 kr metern . Det är nog där pengarna går , man vill ju gärna hänga med i utvecklingen.

Kommentera

Ursprungligen postat av mackis87 Visa inlägg
              Jaså det säger du Urban..
              Jag menade inte att killen skulle fiska efter fiskar gjorda av guld, därav kostar inte ett fiskekort nånting i princip.

Vore roligt att se var du hittat fiskekort för tusentals kronor, kan du länka till dessa sidor så jag kan få mig ett gott skratt medans jag tjuvfiskar i närliggande sjö?????
              Tusentals kronor är inget om du spenderar dem i norska laxälvar! tro mej prova tjuvfisket där om du gillar att synas genom siktet i hagelbössor
              Nåja norsk polis är lika snäll som våra egna
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...