Det här va något nytt. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det här va något nytt.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Det här va något nytt.

Hej hej alla,

har suttit på ståplats nu här på fiskesnack i några månader och kollat runt lite på forumet. Tänkte att det va dax å göra sig ett användarnamn nu så man får komma in i värmen lite

Kommer lite info om mig för den nyfikne.

Är 24 år och kommer från Varberg, har dock flyttat runt lite dom senaste 5 åren så kan väl inte säga att jag har fiskat mycket på något ställe. förresten så är jag relativt ny på fiskefronten över huvudtaget.
    Fiskat mestadels (av den korta fiskeeran som jag är inne i) runt Sälen, då mest ädelfiske och lite i älven. Fiskat relativt intensivt flugfiske nu det senaste året men då enbart klass 5 så inga större fiskar.
    I sommar så befinner jag mig runt båstad så då ska jag försöka fiska lite lax i laholm (då med haspel), komma ut från torekov med båt så man kanske får dragit lite makrill. sen om det hinns med lite flugfiske runt om sjöar i närheten.

Om det är någon nybörjare runt om i trakten som vill ha någon å fiska med, eller någon erfaren som gärna vill dela med sig av sina kunskaper så varför inte höra av er?
    Eller va f*n om det helt enkelt e någon som vill fiska lite så hör av er!

Må fiskegudarna vara med er!
    Om fiske inte är svaret så har du missuppfattat frågan.

Kan säga att får du chansen så fiska makrill på fluga (typ klass 5). Helt magiskt roligt när de jagar tobis på grunt vatten sent på kvällarna...

Kommentera

Ursprungligen postat av Toshiba Visa inlägg
      Hej hej alla,

har suttit på ståplats nu här på fiskesnack i några månader och kollat runt lite på forumet. Tänkte att det va dax å göra sig ett användarnamn nu så man får komma in i värmen lite

Kommer lite info om mig för den nyfikne.

Är 24 år och kommer från Varberg, har dock flyttat runt lite dom senaste 5 åren så kan väl inte säga att jag har fiskat mycket på något ställe. förresten så är jag relativt ny på fiskefronten över huvudtaget.
      Fiskat mestadels (av den korta fiskeeran som jag är inne i) runt Sälen, då mest ädelfiske och lite i älven. Fiskat relativt intensivt flugfiske nu det senaste året men då enbart klass 5 så inga större fiskar.
      I sommar så befinner jag mig runt båstad så då ska jag försöka fiska lite lax i laholm (då med haspel), komma ut från torekov med båt så man kanske får dragit lite makrill. sen om det hinns med lite flugfiske runt om sjöar i närheten.

Om det är någon nybörjare runt om i trakten som vill ha någon å fiska med, eller någon erfaren som gärna vill dela med sig av sina kunskaper så varför inte höra av er?
      Eller va f*n om det helt enkelt e någon som vill fiska lite så hör av er!

Må fiskegudarna vara med er!
      Välkommen!
      När kommer du till Båstad?
      Får du tid så ta några kasst i StensÅn, Så kanske vi ses där
      http://img530.imageshack.us/img530/5121/struc.png

Kommentera

Nybörjare

Ursprungligen postat av donking Visa inlägg
        Kan säga att får du chansen så fiska makrill på fluga (typ klass 5). Helt magiskt roligt när de jagar tobis på grunt vatten sent på kvällarna...
        Då ja e sån nybörjare på fluga å iom att ja aldrig fiskat fluga i havet så tror ja att ja måste ha någon lärare till att börja med.ska se om man hittar någon men d låter ju helt fantastiskt få en makrill på ett klass 5 spö.kan tänka mig att d e som att fiska röding me ul

Kommentera

Ursprungligen postat av Structure Visa inlägg
          Välkommen!
          När kommer du till Båstad?
          Får du tid så ta några kasst i StensÅn, Så kanske vi ses där
          Har vart i Båstad i ett par dagar nu.åker iväg imorrn så kommer ja tbax på mån å då e ja här över hela sommarn!va å kolla i Stensån idag runt våxtorp men trodde inte laxen hade kommit dit,stämmer min observation?

Kommentera

Har vart i Båstad i ett par dagar nu.åker iväg imorrn så kommer ja tbax på mån å då e ja här över hela sommarn!va å kolla i Stensån idag runt våxtorp men trodde inte laxen hade kommit dit,stämmer min observation?
            Gott
            Var själv ute i '' Stormen '' och fiskade idag... Men tyvär inget napp
            Men ska nog dra till kattviks hamn i helgen och fiska lite makrill
            MenMen, Vi kanske ses nere vid stensån
            Ser du någon dra upp en stor firre, Då är det jag

Kommentera

Ursprungligen postat av Structure Visa inlägg
              Gott
              Var själv ute i '' Stormen '' och fiskade idag... Men tyvär inget napp
              Men ska nog dra till kattviks hamn i helgen och fiska lite makrill
              MenMen, Vi kanske ses nere vid stensån
              Ser du någon dra upp en stor firre, Då är det jag
              Fy d regnar rätt bra idag.sitter i bilen påväg hem nu.tänkte ja skulle vänta med rapporten tills ja har en dator å skriva på men kan inte hålla mig
              va i Lagan igår vid gröningen å fick en lax på 6,3kg 86cm lång första gången ja fiskat lax.dåligt stolt nu kommer en större rapport här ikväll.

Kommentera

Fy d regnar rätt bra idag.sitter i bilen påväg hem nu.tänkte ja skulle vänta med rapporten tills ja har en dator å skriva på men kan inte hålla mig
                va i Lagan igår vid gröningen å fick en lax på 6,3kg 86cm lång första gången ja fiskat lax.dåligt stolt nu kommer en större rapport här ikväll.
                Wow! Stort grattis till laxen!
                Jag drar mig neråt till stensån när det slutat regna
                Är man fiskegalen så är man

Kommentera

Såja nu har man äntligen landat här hemma å fisken i magen!
                  För dom som kanske vill få lite rolig läsning om min laxfångst kan titta in på Fiskerapporter där jag kommer lägga upp min lilla story om dagen i Lagan inget speciellt men tror det kan intressera någon.

Sådär ja... nu ligger min rapport uppe under "Fiskerapporter", "nybörjare i Lagan"..
                  Den blev rätt lång men ja hoppas den känns okej!
                  Senast ändrad av Toshiba; 2010-06-09, 17:52.

Kommentera

Såja nu har man äntligen landat här hemma å fisken i magen!
                    För dom som kanske vill få lite rolig läsning om min laxfångst kan titta in på Fiskerapporter där jag kommer lägga upp min lilla story om dagen i Lagan inget speciellt men tror det kan intressera någon.

Sådär ja... nu ligger min rapport uppe under "Fiskerapporter", "nybörjare i Lagan"..
                    Den blev rätt lång men ja hoppas den känns okej!
                    Du gör mig bara mer och mer fiskesugen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av JohannElBe, 2022-04-25, 13:10
                    2 svar
                    278 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Robespierre  
                    Arbetar...
                    X