Hej alla!
Är ny på detta forum som förövrigt verkar vara helt suveränt!
Jag har fiskat sen jag tog mina första steg (37 år) när jag bodde i västerbotten i de över tonåren så var fiske det enda jag gjorde, tyvärr har det blivit mindre nu i Hufvudstaden då arbete och barn tar mycket tid. Min son (2.5år) har varit med nu några gånger och är väldigt intresserad så det medför att jag nu har en fiske kompis, han landade sin första borre på kastmete igår den vägde ca 100g och vevad in den helt själv
Jag har inte vägt alla fiskar men några fiskar glömmer jag inte.
En hel del öring/röding/harr men inga vägda.
Tar gärna emot tips om "barnvänliga" fiskeplatser runt haninge/tyresö/dalraö trakten.
/Ronnie
Är ny på detta forum som förövrigt verkar vara helt suveränt!
Jag har fiskat sen jag tog mina första steg (37 år) när jag bodde i västerbotten i de över tonåren så var fiske det enda jag gjorde, tyvärr har det blivit mindre nu i Hufvudstaden då arbete och barn tar mycket tid. Min son (2.5år) har varit med nu några gånger och är väldigt intresserad så det medför att jag nu har en fiske kompis, han landade sin första borre på kastmete igår den vägde ca 100g och vevad in den helt själv

Jag har inte vägt alla fiskar men några fiskar glömmer jag inte.
- Gädda ca: 11.8 kg utanför Blidö (vågen var inte den bästa)
- Gädda 9.8 kg med UL spö 0.15 lina, vägd på konsum och grillad på kvällen. (sambo krokade, jag drillade från båt)
- Lax 8.9 - Ångermanälven
- Min son: Abborre ca: 100g
En hel del öring/röding/harr men inga vägda.
Tar gärna emot tips om "barnvänliga" fiskeplatser runt haninge/tyresö/dalraö trakten.
/Ronnie
. hoppas sonen blir intresserad också så kankse vi får se honom här på forumet om några år
. Välkommen!
Kommentera