Tjena! Mittbena! Fiskfena! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tjena! Mittbena! Fiskfena!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tjena! Mittbena! Fiskfena!

Mattias här! Ny på Fiskesnack! Jag har alltid varit fiskeintresserad och alltid varit aktiv, fram tills barnen kom. Det gick helt tvärt från 5 dagar i veckan till 5 ggr/året typ. Men, nu börjar grabbarna bli stora, 5 och 7 år, så jag har börjat komma igång igen. Min äldsta grabb Liam är stöpt i samma form som jag och är ganska ofta med mig på fiskarfänge.
    Jag (Vi) bor i Skogås, och mitt hemmavatten är då naturligtvis Drevviken, där jag bedriver mitt huvudsakliga fiske - jag bor ju väldigt nära, ca 3-4 minuters promenix ner till båten. Gillar det mesta inom fiske - men för närvarande är jag helt insnöad på vertikalfiske efter gös. Blev introducerad till detta spännande fiske av min vän Dennis i försomras, och är helt uppslukad sen dess. (Men det betyder inte att jag gärna bedriver annat fiske också)

Tänkte det kunde vara kul att stifta lite nya fiskebekantskaper, gärna Ni som frekventerar Drevan. Är ofta ute ensam och kajkar runt med båten (motor på G) Det vore kul att ha lite sällskap emellanåt.

Simma lugnt! / Mattias
    -Visa hänsyn
    -Skräpa inte ner
    -Hantera fisken varsamt
    -Respektera gällande fiskeregler
    -Ha kul!

Välkommen
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Vill du annonsera på Fiskesnack.com ?Klicka här för mer information
    Joina Fiskesnack.com på Facebook Klicka här

Kommentera

Tackar tackar, Simon! :O)
      -Visa hänsyn
      -Skräpa inte ner
      -Hantera fisken varsamt
      -Ha kul!

Kommentera

Välkommen! Känner igen det där med att barn kommer och fisketiden äts upp av annat
        "Ah..det är bara skönt att vara ute och njuta av naturen.."

Ok om jag länkar min blogg till din? Skicka pm!
        Länka till min är helt ok.

Kommentera

Tack Cad! Ja, det är nog inte ett helt ovanligt fenomen!
          Men - som vi har märkt, så kommer det ju en vändpunkt! :0) Läste lite på din blogg och fnissade igenkännande: "Vill inte åka med, för vi åkte inte hem när jag ville...", "Det är ok om du sticker och fiskar, OM du tar med minst ett av barnen!" - och inte minst det där om att "hon inte står ut med att höra hur fint väder det är för fiske bla bla bla..." Haha! Jag skulle ha kunnat skrivit allt det där! ;0)
          Vart någonstans i Småland bedriver du ditt fiske?
          Senast ändrad av elfving73; 2010-08-24, 10:31.
          -Visa hänsyn
          -Skräpa inte ner
          -Hantera fisken varsamt
          -Ha kul!

Kommentera

Ursprungligen postat av elfving73 Visa inlägg
            Tack Cad! Ja, det är nog inte ett helt ovanligt fenomen!
            Men - som vi har märkt, så kommer det ju en vändpunkt! :0) Läste lite på din blogg och fnissade igenkännande: "Vill inte åka med, för vi åkte inte hem när jag ville...", "Det är ok om du sticker och fiskar, OM du tar med minst ett av barnen!" - och inte minst det där om att "hon inte står ut med att höra hur fint väder det är för fiske bla bla bla..." Haha! Jag skulle ha kunnat skrivit allt det där! ;0)
            Vart någonstans i Småland bedriver du ditt fiske?
            Hehe kul att fler känner igen det
            När äldste barnet var liten stack jag iväg på morgonen innan familjen vaknat och var tillbaks när de gick upp, funkade ganska bra förutom att man var trött som ett lik (?) efter ett tag :P kanske därför jag slutade med det och tog lite längre pauser i fisket.

Håller till i närheten av Jönköping, hemmasjön är en liten insjö med bla. gädda, abborre, lake och ett litet gösbestånd som sägs börjar ta sig.

Kommentera

Se där! Välkommen till oraklet, Svenskt fiskes motsvarigehet till Fragglarnas "skräphög" (den allsmäktiga som visste allt). Använd sökfunktionen och lär. Den samlade kunskapen är inte att förakta.

/Denz
              [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
              -Ta med skräpet hem.
              -Var ödmjuk.
              -Njut. Sluta hetsa o stressa.
              -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

Haha! Det där kör jag mycket med - att sticka iväg när familjen sover. Har ju fiskat mest efter gös på sistone, och nattfisketn har funkat kanon nu i sommar. Brukar ge mig ut runt 00:00 och komma hem 6-7 på mornarna. Familjen brukar sova fram till ca 9-10, och får jag bara typ 3 timmars sömn brukar jag klara mig bra. Blev lite i tuffaste laget sista semesterveckan, var ute sex nätter på raken med med endast ca 3-4 timmars sömn per dygn. Haha! Men vafan, har man fiskefrossa så har man!
                -Visa hänsyn
                -Skräpa inte ner
                -Hantera fisken varsamt
                -Ha kul!

Kommentera

Well, zänk joo, mon frère! Yes! Har förstått att det finns en stor kunskapsskatt att finna här. Så fort man gogglar på något som har med fiske att göra, så hamnar man här, så varför inte gå till källan direkt. :0)

Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inlägg
                  Se där! Välkommen till oraklet, Svenskt fiskes motsvarigehet till Fragglarnas "skräphög" (den allsmäktiga som visste allt). Använd sökfunktionen och lär. Den samlade kunskapen är inte att förakta.

/Denz
                  -Visa hänsyn
                  -Skräpa inte ner
                  -Hantera fisken varsamt
                  -Ha kul!

Kommentera

Ursprungligen postat av elfving73 Visa inlägg
                    Haha! Det där kör jag mycket med - att sticka iväg när familjen sover. Har ju fiskat mest efter gös på sistone, och nattfisketn har funkat kanon nu i sommar. Brukar ge mig ut runt 00:00 och komma hem 6-7 på mornarna. Familjen brukar sova fram till ca 9-10, och får jag bara typ 3 timmars sömn brukar jag klara mig bra. Blev lite i tuffaste laget sista semesterveckan, var ute sex nätter på raken med med endast ca 3-4 timmars sömn per dygn. Haha! Men vafan, har man fiskefrossa så har man!
                    Haha om jag hade gjort så hade jag somnat stående med spöt i handen men så länge det funkar är det ju kanon

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av JohannElBe, 2022-04-25, 13:10
                    2 svar
                    277 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Robespierre  
                    Arbetar...
                    X