Rookie... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rookie...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rookie...

Hej

Mats heter jag. Jag har fiskat ca tre gånger i mitt liv (en av de gångerna var det i o f sig en kompis som fiskade men jag satt iallafall i båten där det skedde....). Förra helgen skaffade jag och min äkta hälft var sitt fiskespö och några drag. Mest på infall även om tanken på att det skulle vara kul att fiska lurat i bakhuvudet en längre tid. Vi åkte ut till lernacken/brofästet här i Malmö och blev kvar ute i blåsten o kylan på piren i nästan fem timmar och hela familjen var sålda från första kastet.

Som nybörjare känner jag att jag har frågor och undringar om i stort sett allt och jag tror att jag kan få en hel del ut av det här forumet.

/M

Välkommen till ett toppenforum och en helt underbar fritidssysselsättning Mats. Kul att ni fastnade hela familjen dessutom Kommer ge er många timmar av glädje!

Det mesta vad gäller information om fiske finns på det här forumet. Kika runt lite i de forumkategorier som berör det du är intresserad av så ska du se att du hittar mycket intressant. Är det något speciellt du söker så använd i första hand sökfunktionen upp till höger, finner du inte vad du söker så är det bara att starta en ny tråd så ska du se att du har svar på nolltid.
    Ta gärna en titt på forumets regler om du inte har gjort det. Då undviks gnäll och missnöje till största del.

Välkommen ännu en gång.

Skitfiske!
    Senast ändrad av index; 2011-05-04, 19:44. Anledning: Stavade som en gös

Kommentera

Välkommen till en underbar hobby!
      http://allthatpike.blogspot.com/

Kommentera

Hej alla fiskare, jag är ny här. Med andra ord rookie igen. Detta är premiär inlägg!

Jag kommer få besök på söndag den 8 juli av en god vän från Tjeckien som kommer på en medicinsk kongress i Stockholm som börjar på måndag den 9:e. Jag skulle vilja ta ut honom på en utflykt i skärgården, gärna inklusive möjlighet till fiske. Det handlar om det enklaste amatör-nybörjar-handredskapsfiske fiske ... från stranden, båtbryggan, eller roddbåt, där vi gärna hyr utrustning och/eller båt om det är möjligt.

Vi har hela långa dagen på söndag. Jag hade tänkt kanske åka Vaxholmsbåten till Ängsö (Nationalparken!) eller till Lidö och fiska från stranden – så kunde man njuta både av en skärgårdsresa (kan starta/sluta i Stockholm eller Vaxholm) och av fisket. Både min vän och jag är mycket intresserade av natur, djur, fåglar etc – och skippar gärna storstäder.

Tacksam om någon kan kommentera - kan något sådant upplägg fungera?

Stor tack!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...