Ännu en som jagar storgäddan! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ännu en som jagar storgäddan!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ännu en som jagar storgäddan!

Efter att jag under flera månaders tid följt forumet här på fiskesnack fick jag äntligen tummen ur och skaffade mig ett konto.

Har dom senaste somrarna jagat storgädda utan något vidare resultat, bara massa smågäddor. Men denna våren skaffade jag mig ett jerkkit och har ägnat nästan
    varje lediga tid åt att finslipa tekniken med positiva resultat. Känns som gäddorna växer för varje tur ut med båten, så har höga förhoppningar på höst och vårfisket.
    Kör självklart C&R och har även övertygat mina vänner att fiska C&R. Hoppas på att så småningom kunna bidra med fina bilder på forumet.

Skitfiske på er!
    sigpic www.youtube.com/fiskevral

Välkommen!
    du har garanterat hittat rätt
    Team kaos
    Med Fokus På Gädda...

Spana In Bloggen!

http://http://teamkaosfishing.wordpress.com/

Kommentera

Tack så mkt

Kommentera

Välkommen in i värmen.
        Nu vet jag inte alls vilket slags vatten du fiskar i, men nu på sommaren där jag fiskar mycket i en lite större djupare sjö finns det inget som slår slowtrollning, antingen genom flöte eller bottenmete, och en stor betesfisk för stor gädda.
        Med stor betesfisk menar jag allt från en gädda, abborre, mört, björkna och regnbåge etc mellan 2-5 hg. Ju större fisk och desto segare dom är i skinnet desto svårare blir krokningen. Det optimala betet är en regnbåge/mört/gäddsnipa runt 3-4 hg. Viktigt att du använder dig av krokar med smalt gods och att du inte trycker in kroken för djupt. Försök hitta dom djupare delarna i sjön där djupkurvorna ligger mellan 6-15 meter och bara ligg på och fiska hårt så kommer du nog slå ditt 5 kg rekord.
        Om du istället bara fiskar i en liten grund sjö fylld med undervattensvegetation kan du bortse från tipset!

Kommentera

Välkommen som medlem!

Kommentera

Tack för tipset Kastman. Var faktiskt inne på flötestrollning med mört förra sommaren då jag fiskar i en sjö som är rätt djup, men fick inte mina fiskevänner på samma på spår tyvärr så det rann ut lite i sanden. Har även skaffat en mörtstuga som jag testat och den funka bra. Nu var det bara lite inspiration som fattades och det fick jag nu Hur tacklar du för att trolla med bottenmete? Har bara provat flötestrollning innan.

Kommentera

Om du inte skulle få tillräcklig stor mört i mörtstugan så kan du alltid använda dig av en abborre eller snipa.
              Det är viktigt att storleken är rätt för att stor gädda ska visa sitt intresse på djupare vatten där dom jagar mycket med sidolinjen.
              Jag har fiskat en halv dag med löja och liten mört över samma områden efter abborre utan ett hugg från gädda varefter jag firar ner en 3 hg abborre i djupet och hugget från en stor gädda kommer omgående.
              Senast ändrad av Kastman; 2011-07-16, 19:03.

Kommentera

På sommaren bottentrollar jag bara. Tänk dig samma tackel som man använder vid spinnfluga efter lax bortsett från att det ska vara glidande tackel.
                50-120 grams miljösänke, en meters sänkestafs med ett beteslås i ändan för att kunna byta vikt och två meters betestafs.
                Du kan också använda ett 5-20 grams sänke och fiska mer pelagiskt.
                Viktigt med en riktigt styv ryggrad på spöet för att kunna driva in krokarna med en större betesfisk.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kastman Visa inlägg
                  På sommaren bottentrollar jag bara. Tänk dig samma tackel som man använder vid spinnfluga efter lax bortsett från att det ska vara glidande tackel.
                  50-120 grams miljösänke, en meters sänkestafs med ett beteslås i ändan för att kunna byta vikt och två meters betestafs.
                  Du kan också använda ett 5-20 grams sänke och fiska mer pelagiskt.
                  Viktigt med en riktigt styv ryggrad på spöet för att kunna driva in krokarna med en större betesfisk.
                  Ok när du väl har ett tackel med ca 8cm? mellan trekrokarna. Men hur fäster du krokarna i fisken och var har du sänket ?

Mvh
                  Regel nr1:
                  Har man inte släppt styret har man inte ramlat.

Kommentera

Kankse kunde rita en bild i paint eller ta en bild på hur tacklet ser ut, blir alltid lättare att förstå med en bild =)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av JohannElBe, 2022-04-25, 13:10
                    2 svar
                    288 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Robespierre  
                    Arbetar...
                    X