Ny, både här och i Uppsala - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny, både här och i Uppsala

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny, både här och i Uppsala

Hej,

Linus, 26 år och nyinflyttad i Uppsala (pga. sambo med universitetsstudier här) med återupptäckt fiskeintresse. Fiskade mycket som barn och i tonåren, men det glömdes bort när jag började plugga på universitetet hemma i Östergötland. Nu när jag jobbar har jag helt plötsligt tid igen och försöker fiska så mycket som möjligt när jag inte slaviskt följer IFK Norrköpings allt som oftast mediokra framfart i fotbollssverige! Har dock inte funnit så mycket bra ställen än och har ingen båtplats! Har hittills hållt till mest vid Skarholmen, men är sugen på att utforska Fyrisån mer! Iaf tills jag får båtplats eller tillgång till båt på annat sätt. Jag har blygsamma pb på de flesta arter utom abborre, så det lämnar vi till fantasin!

kul att du funnit intresse igen! har aldrig fiskat i fyrisån tyvärr, är från enköping :/
    One foot on the mountain
    The other one in the stream

Kommentera

Välkommen till Uppsala och fiskesnack!

I storvreta är fyrisån kul. Mycket gädda, inga monster men 3-5kg finns det gott om.

Kommentera

Välkommen både hit och till Uppsala, bor själv där och studerar. Uppsala har varken vatten eller berg, på det sättet avskyr jag denna plats. Har man bil kan man säkert komma ut till något vatten, men för mig är det kört så tur man har rätt nära hem till Hälsingland där den finns oändliga fiskemöjligheter.
        Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Ursprungligen postat av Igelkotten
          Ska ni skaffa en schysst lägenhet i Uppsala så vill jag tipsa om området som kallas Gottsunda.Ett väldigt lugnt område som tyvärr är väldigt dyrt.
          Tack för tipset! På din inrådan la jag just ett bud på 1,8mkr för en tvåa där. Or did I? Vi har en schysst lägenhet centralt.

Ursprungligen postat av Mattias Svensson Visa inlägg
          Välkommen både hit och till Uppsala, bor själv där och studerar. Uppsala har varken vatten eller berg, på det sättet avskyr jag denna plats. Har man bil kan man säkert komma ut till något vatten, men för mig är det kört så tur man har rätt nära hem till Hälsingland där den finns oändliga fiskemöjligheter.
          Bil finns, så det är inga problem. Hälsingland har det bästa fisket, min tjej är därifrån och där fick jag ju napp..!
          Senast ändrad av lejnus; 2011-08-03, 20:58.

Kommentera

Hej på dig!

Uppsala kan verka ganska stillsamt på fiskefronten men det finns en del intressanta platser. Ån är väl inte så jättespännande om man inte jagar vitfisk då kan man hitta en hel del där, med lite tur och skicklighet går det även att fånga gös och asp i de nedre delarna. Ekoln är bra om man vet var man skall leta. Där finns gös och gädda av bra storlek men man är tvungen att ha båt för att komma åt de bra platserna. Åker du ut mot kusten så är det värt att kolla områdena runt Östhammar (bra gäddfiske där). Är du ute efter ädelfisk så är det PnT sjöar som gäller. Fyrväpplingen och Örsjön som gäller eller att åka upp till Älvkarleby och fiska lax och havsöring.

sedan kan man ju gå med i UFF http://upplandsff.org/start/ om man vill komma i kontakt med likasinnade.

/Mugge, utflyttad Uppsalabo
            ... everything else is baitfish.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mugge Visa inlägg
              Hej på dig!

Uppsala kan verka ganska stillsamt på fiskefronten men det finns en del intressanta platser. Ån är väl inte så jättespännande om man inte jagar vitfisk då kan man hitta en hel del där, med lite tur och skicklighet går det även att fånga gös och asp i de nedre delarna. Ekoln är bra om man vet var man skall leta. Där finns gös och gädda av bra storlek men man är tvungen att ha båt för att komma åt de bra platserna. Åker du ut mot kusten så är det värt att kolla områdena runt Östhammar (bra gäddfiske där). Är du ute efter ädelfisk så är det PnT sjöar som gäller. Fyrväpplingen och Örsjön som gäller eller att åka upp till Älvkarleby och fiska lax och havsöring.

sedan kan man ju gå med i UFF http://upplandsff.org/start/ om man vill komma i kontakt med likasinnade.

/Mugge, utflyttad Uppsalabo
              Tack för tipsen! Ädelfisk är väl inte mitt favoritfiske, men jag har kollat ut en helg nu framöver som jag och en kompis ska till fyrväpplingen och testa lyckan. Skaris-bryggan har jag sett folk dra upp respektabla gösar vid på bottenmete iaf. Själv har jag bara fått en liten ål när jag provat samma metod.. Har genom jobbet nu fått tillstånd att fiska från en privat brygga vid Ekoln också som ser riktigt bra ut, så väldigt sugen att testa där!

Kommentera

Hejhej,
                Jag är ny här på forumet och jag bor också i Uppsala. Jag håller inte på med sportfiske eller ädelfiske eller någon annan fin benämning (önskar dock att jag gjorde det), utan håller mig till fiske som hobby. Vi har en sommarstuga där vi fiskar en hel del och jag tycker att fiske är en utmärkt sysselsättning att engagera sonen i. Filmklichén, ni vet. Mycket tyst tid att prata och så...

Kommentera

Ursprungligen postat av Igelkotten
                  Ska ni skaffa en schysst lägenhet i Uppsala så vill jag tipsa om området som kallas Gottsunda.Ett väldigt lugnt område som tyvärr är väldigt dyrt.
                  Gottsunda ? ? du måste skämta, det är ju Uppsalas rosengård. Va i alla fall för några år sedan

Sök ner mot Sunnersta och graneberg, ligger vid vattnet mot ekoln.
                  Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Utan båt kan det vara lite svårt i Uppsala. Men det går att fiska hela vägen från city och ut till ekoln i fyrisån, det brukar kunna gå upp större gäddor där har jag hört.
                    Ett tips är att gå med i UFF, dem har utlåningsbåtar(dåligt skick dock). Så gjorde jag innan jag själv skaffade båt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av JohannElBe, 2022-04-25, 13:10
                    2 svar
                    276 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Robespierre  
                    Arbetar...
                    X