Nybliven fiskare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybliven fiskare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nybliven fiskare

Tjena! Tänkte komma med en liten presentation om mig själv.

Jag är en studerande kille på 22år som är ny i fiskevärlden men intresset har växt oerhört stort på väldigt kort tid. Sommaren 2010 blev jag medbjuden av en kompis och hans familj på en fiskeresa till Norge vilket var starten på mitt fiskande. Familjen jag åkte med har fiskat väldigt mycket under åren och gjort liknande resor tidigare och har väl en ganska bra kunskap om saker och jag lärde mig mycket under resans gång. Själv hade jag tidigare bara fiskat när jag var väldigt ung i Västervik där min familj har ett sommarboende och mest metat lite abborre vid bryggan så att för mig gå från det till att uppleva fisket i Norge var helt otroligt. Aldrig kunde jag tro att jag skulle tycka det var så fantastiskt roligt.

Den resan fick jag upp en torsk på 8kg som blev det största för mig under resan men utöver det så fick man säkert runt 100 sej eller mer kanske tom, det var så mycket sej att man nästan blev irriterad för man aldrig hann komma ner till botten för att få känna på lite djupt havsfiske.

Efter resan fyllde jag år och önskade mig ett eget fiskespö (haspelspö) och det användes nästan varje dag den sommaren och även sommaren 2011. Jag är väl just nu en "sommarfiskare" dels för jag studerar på en ort där jag inte känner några som fiskar och för att tiden inte alltid räcker till.

För ungefär en vecka sedan blev jag ännu en gång medbjuden av min vän till samma ställe i Norge och blev helt överlycklig och tänkte att nu jäklar ska jag vara förberedd på allt och läsa mig till tips med mera för att få ett förhoppningsvis ännu bättre fiske än förra gången vi var där och även kunna få ta del utav annat på detta forum =)

Har även gått och köpt mig ett eget havsfiskespö och är lite nyfiken på om jag har köpt rätt saker som jag säkert kan få svar på här!

Det blev en ganska lång presentation men någon kanske orkar ta sig igenom den :P! Ha det bra mina vänner och tack för mig.

Välkommen! Kul att din första fiske resa blev så bra Själv så kan jag inte mycket om havsfiske så det överlåter jag åt andra hoppas du får svar det du undrar på

Skitfiske på dig

Kommentera

Välkommen in i gemenskapen!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av JohannElBe, 2022-04-25, 13:10
      2 svar
      284 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg Robespierre  
      Arbetar...
      X