hur gör man för att lägga upp en bild i säljforumet? för mig kmr det bara upp en ruta där det står "fyll i bildens url". jag kan inte hitta ngn url?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
bild i forum
Collapse
X
-
Jag lägger upp en bild för att testa... En bild från höstfisket i november, väcker starka vårkänslor!
Föst när du är inne för at skapa en ny tråd, så tryck på gemet längst upp där man väljer typsnitt, storlek osv.
Sen antar jag att du har bilden på din dator, då finns det ett par tomma rader längst upp i det nya fönstret som kommer upp, där kan du välja "bläddra" om jag inte minns fel. Tryck där så kommer du till dina filer som du har på din dator, sen får du själv leta upp bilden du ska lägga upp, ligger kanske i "Bilder" eller var du nu brukar spara dina bilder.
Sen dubbelklickar du på den bilden du vill ha, så kommer du tillbaka till den första rutan som kom upp när du tryckte på gemet. Har du gjort rätt finns det text i det som var en tom rad förut, texten är namnet på filen du vill lägga upp.
Sen finns det en knapp till höger under de tomma raderna där det står "Ladda upp". Tryck där och vänta tills den är färdigladdad, obs det kan vara lite svårt att veta exakt, men det står typ "Laddar upp fil(er), var god vänta" tar kanske 10 sek. Du vet att den är färdigladdad när den texten ändras till något annat, minns inte vad tyvärr. Men det märker du om du inte sitter och dagdrömmer.
Sen syns inte bilden i texten, utan för att se hur det blev måste du förhandsgranska inlägget.
Sen är det bara att posta som vanligt!
Edit: Fixade till ett par fel.Senast ändrad av ElJohan; 2009-02-15, 10:55.
-
Om man vill svara med en bild så funkar det ju inte om man svarar i snabbsvar...
Jag tryckte på "quote" knappen så fanns ett gem där, men vill gärna veta hur man lägger en bild om man inte vill direkt svara på något.
//Matte
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mattias E Visa inläggOm man vill svara med en bild så funkar det ju inte om man svarar i snabbsvar...
Jag tryckte på "quote" knappen så fanns ett gem där, men vill gärna veta hur man lägger en bild om man inte vill direkt svara på något.
//Matte
Eller menar du med en helt egen tråd? Har för mig att man gör likadant då, bara trycka på gemet.
Har jag missförstått dig kanske?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ElJohan Visa inläggDet finns en likadan knapp under det sista inlägget, samt över fösta inlägget i trådan, där det står "Post a reply" där finns möjligheten att lägga upp en bild, utan att svara på någons inlägg.
Eller menar du med en helt egen tråd? Har för mig att man gör likadant då, bara trycka på gemet.
Har jag missförstått dig kanske?
Men det var det första som du sa som jag menade
Tack för hjälpen!
//Matte
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera