skulle behöva lite hjälp skillnad jerk set vertikal set - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

skulle behöva lite hjälp skillnad jerk set vertikal set

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• skulle behöva lite hjälp skillnad jerk set vertikal set

hej all första inlägget

har fiskat lite i mina dar men har nu lite frågor om nått jag inte har hållt på med innan

finns det någon kompremiss mellan vertikal set och jerk set vad är skilnaderna kan jag vertikalfiska med ett jerk set och tvärt om eller ska jag köpa två?

är glad för alla svar jag kan få

mvh anders
    Anders"Göteborgan"Ahlqvist

Eftersom att ingen kunnig i ämnet har svarat dig så ska jag göra det även om jag egentligen inte har en susning hur ett vertikal spö med rulle känns.Mitt svar är abslout inte Du kan alltså inte slänga tunga jerkar med ett vertikalspö och vertikalfiskar du tex Abborre eller Gös med ett Jerkspö så är det jävligt overkill,vilket det redan är för de flesta Gäddor man tar. Rätta mig gärna om jag har fel.
    When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Kommentera

Om jag har förstått det hela rätt ( Då jag jerkar och inte vertikal fiskar) så är hela grejen med vertikalfiske att du ska ha en känslig spötopp så du känner minsta lilla nafs. Jerkspöna är ju mer påkar så det borde inte funka.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...