stor abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

stor abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• stor abborre

Jag har lite problem med att få upp dom lite rejälare borrarna. Har under ca 1 år fiskat i sjön och får mycket gädda samt mindre abborre. Jag har lagt en del tid på att försöka få upp abborrar i storleken 5hg eller större. Har dock bara fått en på spinnfiske. Till slut började jag tveka på om dom ens existerade varvid en ryssja lades i. Lyckades fånga en riktigt fin borre på 1,2kg så dom finns ju där. Har prövat wobblers i alla dess former,spinnare, jigg och även metat med livebait en hel del, allt utan resultat. Sjön är på sitt djupaste ställe 2,7 meter så den ser i princip likadan ut överallt, inga djuphålor eller dylikt. Uppenbarligen gör jag någonting fel. Vad är nyckeln till framgång?

Kan ju vara så att det finns väldigt några större abborrar bara, så att dom är svåra att hitta helt enkelt. I vissa sjöar finns det ju nästan bara tusenbröder. Men blir en större än dom andra och får övertaget kan dom bli stor

Kommentera

av min erfarenhet vet jag att meta abborre med abborre funkar ganska bra.

Kommentera

Rätt tid, rätt plats

Rätt tid, rätt plats och gärna en vattentemp på runt 17-20 grader kan göra gott för abborren.
        Se till att det finns småfisk i närheten och fiska där vattnet är som mest uppvärmt med jigg eller spinnare eller meta med mask ifall abborren trots förutsättningar är trög.

Jag har haft mitt bästa aborrfiske när det är omväxlande molnigt/ soligt och vinden blåser svagt från sydost, sydväst
        Senast ändrad av Aborrjägaren; 2011-05-17, 08:08.

Kommentera

Botten meta jag kör i en tunnel på 1 meters djup och då kör jag med bottenmete ca 1m lång med krok och päronsänke såklart och en mask på där så äre bara slänga ut funkade för mig förra året och jag fick nästan varje gång jag var där typ 1 på 500g och uppåt
          Min blogg Min youtube channel Fiske+Båtar=Livet

Kommentera

prova med lite större jiggar ! det funkade för mig. första passet med en ny relax jigg fick jag en på 950 ! i sjön jag fiskar är det kanske max 4-5 meter djupt. jag brukar bara fiska efter botten men prova med dropshot också

hare gött
            fishing 4 life

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X