Sutar fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sutar fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sutar fiske

Hej jag är rätt ny när det gäller sutar fiske! Har tagit några baddare men skulle vilja veta vad som är mest effektivt ? Tackel? Bete? Några tips på hur ni fiskar sutare?

Mvh marcus

Jag fiskar sutare med bottenmete. Viktigt att inte ha för tunga sänken, då det är svårt nog att se nappen utan ytterligare störningar Majs som bete. Mäskar med blodmask + majs. Gryning och skymning är det som gäller, men det vet du ju kanske.

Någon som flötesmetar sutare och vill berätta lite? Verkar ball, men har inte provat än..

Kommentera

Okej va härligt! blodmask vad menas med de? 15 grams päron sänke är de för tungt? Hur tacklar du ditt botten mete jag brukar köra med tre länkande! Men har hört att man sla ha glidande bottenmete för att fisken inte ska ha motstånd? Tucker det är ganska svårt med botten mete när det är mörkt har flera gånger haft sutare på fast jag inte sätt de :0 när toppen på spöt går ner sakt några gånger är de då sutare?

Kommentera

Blodmask köper du på fiskebutiken. Det är en sorts mäsk bara. Jag tacklar bara med enkelkrok och 5-15g kulsänke (fastare botten - tyngre sänke osv..) 15-20cm ovanför. Huggen kan se väldigt olika ut. Ryck på minsta lilla!

Kommentera

Ursäkta att jag tar upp en gammal tråd, men undrar lite över detta med sutarfiske! När på året lämpar det sig bäst för fisket? Tänkte jag skulle pröva lite i en sjö där det ryktas om att det ska finnas sutare, men har aldrig själv prövat så tänkte att det vore bra att veta förutsättningarna!

Mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av Lemmpan Visa inlägg
            Ursäkta att jag tar upp en gammal tråd, men undrar lite över detta med sutarfiske! När på året lämpar det sig bäst för fisket? Tänkte jag skulle pröva lite i en sjö där det ryktas om att det ska finnas sutare, men har aldrig själv prövat så tänkte att det vore bra att veta förutsättningarna!

Mvh
            Har med precis börjat med sutar mete. Dock bara lyckats få en massa brax hittills :-/ men har hört att det ska vara bäst Juni-Agusti när det är rejällt varmt i vattnet. då ä dom som aktivast... Men men har inte fått nån än som sagt..

Kommentera

Jag skulle säga att sutarna nappar bäst i juli, just nu!
              Leta efter mycket växtlighet typ näckrosor, sutarna äter de ruttnande bladen.

Fiska med mask, majs, bröd eller deg.
              Mäska med det du använder som bete, underhåll platsen.
              När sutarna äter kan du se hur det bubblar på ytan.

Skitfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X