ABU Infinispool - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU Infinispool

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ABU Infinispool

Har fått tag på en gammal rulle i nyskick, som är hopsatt av en Abu Silvermax 3000c (stativet ), vevpartiet från en RXT 3000c och en spole frå en Törno3000HS.
    Spolen har lagring som jag fått fram heter InfiniSpool men jag kan inte hitta någon sprängskiss.
    Går lagringen att dela för service, byta lager osv eller ska jag satsa på orginal spolen ???? Jag har alla orginaldelarna till Silvermaxen
    Är det någon som har information och/eller synpunkter ?
    Offe48

Verkar vara en ganska kul kombination, funkar den bra att kasta med?
    InfiniSpool har jag inte stenkoll på, den nyare varianten har ju delad spolaxel men den äldre typen (som jag gissar du har) är jag lite osäker på exakt vad den innebär.
    Finns en sprängskiss till Törno3004HSI med InfiniSpool, ser inte ut som att det liknar det nyare systemet och verkar inte enkelt delbart heller.
    Antar att det går på något vänster, frågan är hur mycket besvär det innebär?
    Explore Abu Garcia’s wide range of high-quality rods, reels, and gear designed for anglers of all levels. Elevate your fishing experience with innovation and reliability from Abu Garcia. Free Standard Shipping On Orders Over $50.
    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

InfiniSpool bild

Innuti spolen sitter en specialkonstruktion (se bild ) som verkar pressad på axeln. Det är bra frispinn om man håller axeln i handen.
      Har inte provkastat ännu det har inte varit väder för sådant.
      offe48Click image for larger version

Name:	DSCF2844.jpg
Views:	1
Size:	307,4 KB
ID:	1761562Click image for larger version

Name:	DSCF2845.jpg
Views:	1
Size:	288,0 KB
ID:	1761563

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
      X