Gädda & Groda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda & Groda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädda & Groda?

Hej!

Har hört något om att grodor inte är bra för gäddor. Kan man få lite info om det ?

Tack

FiskarN^
    Mannen Myten Fiskarn

Grodor är goda men däremot smakar paddor illa. Därför så föredrar grodor att lägga sin rom i mindre vattensamlingar där det inte finns fisk. Om och hur gäddan ser skillnad på dem och om det är ett inlärt eller medfött beteende vet jag inte.

Kommentera

måste ju tillägga att jag hittade det vassaste fiskeredskaptet någonsin när jag var förbi OK/Q8.
      Fanns en gummigroda där bland hyllorna så då tänkte jag överraska polarna med denna groda och dom trodde ju verkligen inte på den, och ytgående var den, tror ni dom ville ha min groda efter våran fisketur med båten? jodå, jag drog gädda på gädda och dom fick stå och titta på
      Så in och kika bland sortimentet så hittar ni kanske denna groda även i eran butik men nu har den ju såklart gått sönder och dom har inga fler framme just nu men snart hoppas jag att dom dyker upp

Kommentera

Ursprungligen postat av R0bba_ Visa inlägg
        måste ju tillägga att jag hittade det vassaste fiskeredskaptet någonsin när jag var förbi OK/Q8.
        Fanns en gummigroda där bland hyllorna så då tänkte jag överraska polarna med denna groda och dom trodde ju verkligen inte på den, och ytgående var den, tror ni dom ville ha min groda efter våran fisketur med båten? jodå, jag drog gädda på gädda och dom fick stå och titta på
        Så in och kika bland sortimentet så hittar ni kanske denna groda även i eran butik men nu har den ju såklart gått sönder och dom har inga fler framme just nu men snart hoppas jag att dom dyker upp
        Har du kvar den trasiga så man kan få en bild?

Kommentera

Jag köpte ett grod liknande drag i torsdags, skulle fiska lite i helgen och va de lyckat eller lyckat. Gädda efter gädda. Inga super stora men de e alltid kul med fisk. kan helt klart rekommendera ett grod drag.

Här är en bild på mitt!
          Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av A_Stromberg Visa inlägg
            Jag köpte ett grod liknande drag i torsdags, skulle fiska lite i helgen och va de lyckat eller lyckat. Gädda efter gädda. Inga super stora men de e alltid kul med fisk. kan helt klart rekommendera ett grod drag.

Här är en bild på mitt!
            Det var en ful jäkel ska kolla runt efter något liknande Tack för bilden nu vet man vad man ska kolla efter på ett ungefär

Kommentera

Ne ja har inte kvar dom trasiga, fanns inget kvar utav dom till slut iaf ^^ ruggigt kul att kasta in grodan i vassen och se hur dom slänger sig över betet ^^

Kommentera

http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=7673 här har ni grodan som jag har pratat om, hittade den på en shop faktiskt det är en riktigt bra grej detta

Kommentera

hur stort ska groddragen vara??

Kommentera

Ursprungligen postat av A_Stromberg Visa inlägg

Här är en bild på mitt!
                    Inte speciellt lik en groda va?

Grodbeten finns lite här och var i olika webbshoppar har jag sett. Hur effektiva dom är har jag dock ingen aning om.
                    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                    Fiskesnacks regler hittar ni Här
                    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av hnkm, 2024-07-23, 07:52
                    11 svar
                    650 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg byggarn
                    av byggarn