Ska med en vän här idagarna och trolling fiska . Har ingen båt därför är kunnandet och utrustningen inget vidare alls för trolling. Jag är mer den typen som vill lägga till och fiska av vikar mm men den här personen vill puttra upp och ner genom norde älv bara. Vad kan jag köra med?Vobbler, oki men då vill jag ha tips hur man gör för att blya ner vobblern så den går djupare : )...Går det att köra med jiggar?Jag har fiskat med jigg innan när vi trollade på lisjön och det gav en del. Men det lär bli svårt när det blir djupare kanske!?`Sen en sista fråga, jag har ett par salmo slider flyttande, är det helt kört att tänka sig blya ner dom och trolla med !?Tips på enklare/billigare (snål när det gäller engångsfiske *asg*) beten som kan vara till andvändning på denna turen vore perfekt. Tack på förhand Mvh Daniel
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lite tips för trolling fiske tack!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Lundh82Ska med en vän här idagarna och trolling fiska . Har ingen båt därför är kunnandet och utrustningen inget vidare alls för trolling. Jag är mer den typen som vill lägga till och fiska av vikar mm men den här personen vill puttra upp och ner genom norde älv bara. Vad kan jag köra med?Vobbler, oki men då vill jag ha tips hur man gör för att blya ner vobblern så den går djupare : )...Går det att köra med jiggar?Jag har fiskat med jigg innan när vi trollade på lisjön och det gav en del. Men det lär bli svårt när det blir djupare kanske!?`Sen en sista fråga, jag har ett par salmo slider flyttande, är det helt kört att tänka sig blya ner dom och trolla med !?Tips på enklare/billigare (snål när det gäller engångsfiske *asg*) beten som kan vara till andvändning på denna turen vore perfekt. Tack på förhand Mvh Danielsigpic
-
Lundh 82 tror inte du behöver blya ner grejerna.
Var uppe i Norrland tidigare i år och fiskade öring med hjälp av trolling,
Körde mestadels små rapala i rask takt halvgas på 4 HP gick väl några knop.
Fick runt 10 öringar per natt och då fiskade vi på djup mellan 5 - 50 meter.
Men ska man fiska efter trögare arter så kan ju bly vara bra.
Kommentera
-
Döm inte bort ytgående beten helt. En fisk stiger gärna flera meter till ett bete om den är på rätt humör. De flesta fiskar jag tar via trolling så här års är på ytgående beten. (Bomber 17, Tomic, Zalt osv), oavsett om det är 3 meter eller 103 meter. Variera djupet oftet. Höstfisket brukar vara mer känsligt för presentation på rätt djup. Så länge det är vamt i vattnet är det bara att testa sig fram. Snipan nämner en ypperlig metod för att få ned beten lite djupare. Skitfiske!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
253 svar
83 116 visningar
0 gillar
|