Godaste snabbrevbensspjälla'? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Godaste snabbrevbensspjälla'?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Godaste snabbrevbensspjälla'?

    Har precis för första gången testat sånadäringa latmansrevbensspjäll. Såna färdigkryddade/färdigmarinerade förtillagade som bara behöver några minuter i ugnen.

    Första jag testade var Texas Longhorns Sweet n' Spicy. Lite pressad lime och coleslaw till blev alldeles utomordentligt oerhört välsmakande.

    Nån som har tips på andra goda fabrikat eller vetskap om vilka som bör undvikas?

    Hjärtliga hälsningar,
    Matglad 79:a
    All you need is Lubb.

  • #2
    Tycker att varenda gång man har köpt färdigmarinerade revbensspjäll så har det varit en besvikelse, och då har jag ändå provat alla varianter och märken åtminstone 1-2 gånger per år sen det började finnas som "snabbmatsalternativ" i butikerna. Det är inte så jag inbillar mig en riktig Texas-bbq ska ska smaka, men jag har å andra sidan aldrig varit i Texas.

    Dom man bör undvika är dom jävlarna som har en förpackning som är typ 1 meter lång men ribsen endast är 50 cm. Falsk marknadsföring.
    En del, eller kanske majoriteten, utav större Ica-butiker har ju ofta färdiggrillade kycklingar och revbensspjäll. Dessa är oftast godare än alla dessa låtsas "real bbq"-spjäll från olika grillmärken och "autentiska" amerikanska recept.

    Revbensspjäll är ju dock inte alltför dyrt men jag ska vara ärlig och säga att jag inte prövat att göra hemmagjorda, med marinad och dyl, särskilt ofta. Däremot tror jag att det är där man kan lyckas hitta dom allra bästa om man inte har något riktigt BBQ-ställe i närheten.
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

    Kommentera


    • #3
      Nu har jag även testat Ica:s Baby back ribs Smokey bbq. De får tummen upp av mig. Mört, välsmakande och med en god bbq-sås inkluderad.

      Jag har även testat Coops Spare ribs Chili. Dessa blev torra när jag gjorde enligt instruktionerna på förpackningen och helheten blev lite trist. Ingen såspåse ingår. Klassiskt fall av "man får vad man betalar för", då dessa är c:a 15-20 kronor billigare än Texas Longhorns och Ica:s.

      Nog tycker jag man får angenämt kött för pengarna och tiden så länge man undviker Coops alternativ.
      All you need is Lubb.

      Kommentera


      • #4
        Jag får ta och prova ICA's Baby ribs igen då och se om den håller någon kvalité.

        I övrigt har jag en arbetskollega som heligt och dyrt lovar att vildsvins-spjäll är dom godaste revbensspjällen som finns, samt den godaste på hela vildssvinet.
        Jag har tyvärr inte fått äran att prova ännu men det låter ju gott iallafall.
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
        8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
        250 svar
        77 467 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Usling
        av Usling
         
        Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
        74 svar
        5 133 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg WalterChang  
        Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
        6 svar
        567 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg bandsmet  
        Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
        32 svar
        2 375 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lsjonsson  
        Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
        3 svar
        571 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Usling
        av Usling
         
        Arbetar...
        X