Gäddporr av leif engström - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddporr av leif engström

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gäddporr av leif engström

    Va på mälarsjukhuset idag och skulle slå ihjäl lite väntetid i bibblan och hittade GÄDDFISKARENS SPECIALKNEP från -72 av lief engström som är en känd gammal gäddprofil. -Från -72 tänkte jag och garvade för mej själv, va fan visste dom då? En hel del kan jag säga efter 3h läsande, jag kan starkt rekomendera denna bok men metoder som långrev, saxar mm tillhör ju dåtiden Men det var mycket läsvärt iden. Läs den!!!
    pripps blå -en klass för sej

  • #2
    Jo den gode Leif kunde sina saker redan då och kan ofantligt mycket mera idag så läs noga när det kommer tips på Gäddfiske i synnerhet och fiske i allmänheet här på FS med avsändare Old Firehand aka LEF aka Trummans Sportfiske och samme Leif som författade den eminenta boken Du läste

    Leif är enligt min åsikt den enskillda person som på egen hand har betytt mest för det moderna sportfisket i Sverige på flera områden och framförallt för fisket efter Rovfisk.
    Några saker vi kan tacka Leif för är att Lowrance ekolod och Minn Kota elmotorer kom till Sverige så tidigt som dem gjorde och att vi i lilla Sverige fick tillgång till magnumwobbler i form av Cisco Kid mfl. alla dessa produkter importerades av Leif via dåvarande företaget LEF så vi "ungtuppar" som håller på idag har mycket att tacka honom för

    PS Köpte mitt första Lowrance blinklod av Leif 1978 DS

    Kommentera


    • #3
      Jag har fårstått att Old Firehand var leif, står mycket bra saker om fiskars populationsekologi som är tänkvärt och som man ser resultat av idag bla övergödning m följd av vitfisken dominerar och rovfisken decimeras, mer fiskevård åt folket!!
      pripps blå -en klass för sej

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av pripps blå Visa inlägg
        Jag har fårstått att Old Firehand var leif, står mycket bra saker om fiskars populationsekologi som är tänkvärt och som man ser resultat av idag bla övergödning m följd av vitfisken dominerar och rovfisken decimeras, mer fiskevård åt folket!!
        Lite off topic kanske, men:
        Om nu vitfisken dominerar så, talar inte det för skarvens roll i ekosystemet?

        Kommentera


        • #5
          Alla är nog otroligt skickliga gäddfiskare, men jag sökte på typ " Leif Engstöm 34 gäddtips" och då läste jag någonstans att han tog över 200 10 plussare på 4 vårar. Det tror jag inte någon av dom andra gjort.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Brownie Visa inlägg
            Lite off topic kanske, men:
            Om nu vitfisken dominerar så, talar inte det för skarvens roll i ekosystemet?
            ?????????????
            Gösta

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
            250 svar
            77 413 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Usling
            av Usling
             
            Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
            74 svar
            5 124 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg WalterChang  
            Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
            6 svar
            567 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg bandsmet  
            Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
            32 svar
            2 375 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lsjonsson  
            Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
            3 svar
            571 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Usling
            av Usling
             
            Arbetar...
            X