Ursprungligen postat av Jonathanbergström
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ny rekordgädda?
Collapse
X
-
Tjääna.Ursprungligen postat av AsEtt Visa inläggHaha hänger ju längst ut på en åra
Om du menar att han skulle stå och hålla åran i ena änden med fisken i andra änden, så tror ju jag att så inte är fallet. För vem skulle orka att hålla ens en 10 kg gädda rakt ut på en 2 meters åra?
Bb
Kommentera
-
Om det är en åra, var är paddeln som ska sitta på andra sidan av åran?Ursprungligen postat av AsEtt Visa inläggHaha hänger ju längst ut på en åra
Jag tror på din teori om att gäddan hänger längst ut på en åra, MEN bilden ser ut till att vara PHOTOSHOPPAD.
Gäddan är bara lite halvdåligt utklippt från en annan bild och jag vågar påstå det för att den som gjorde detta inte har gjort detta helt perfekt när gäddan klipptes ut från den andra bilden, ryggfenan bak vid stjärtfenan har några skuggor/sträck under sig som ser oförklarliga ut, stjärtfenans vänstra del ser ut att ha blivit lite dubbel i nederkant, formen på gäddans rygglinje är rak förutom på ett ställe i höjd med mannens veck på jackan strax ovanför byxan, där ser det ut som om en liten knöl som inte ser ut att tillhöra gäddan men ändå finns där.
Åran, Om man tar och skapar en helt rak linje som följer åran från den punkt där mannen på bilden har sin bakre hand och låter linjen löpa längs med åran som mannen håller i och avslutar linjen i ytterändan efter gäddans gap. Så ligger den biten av åran i gäddans mun och den biten som mannen håller i INTE i linje med varandra, även om gäddan är tung, så krävs det mycket för att böja en åra så många vinkelgrader. Min teori är att det kan vara samma åra som mannen håller i och som gäddan hänger i. MEN mannen håller i bakändan och den delen som sticker ut ur gäddans mun är samma bakända på åran som mannen håller i. Jag tror att det finns en bild med mannen som håller i åran där paddeln på åran är ungefär där åran som sticker ut ur gäddan befinner sig och att det finns en bild där någon håller i paddeländan på åran med gäddan hängande i andra ändan.
Motbevisa mig gärna
Kommentera
-
Fin gädda och verkligen starkt jobbat av snubben. Men att den väger 20+ köper jag inte för ett öre. Nr1 fisken är frontad, kvaliten på bilden usel för att dölja det. Åran han håller i böjer sig av hävarmseffekten, dvs fisken hänger långst ut på åran och han håller den i mitten med vänster hand medans höger handen lååångt bak för att motverka hävarmseffekten.
Om det inte är så och gäddan är 129cm lång då borde längden på snubben ligga runt 150cm, starkt jobbat och nästa dra upp gädda som är lika lång som en själv
FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Mitt inlägg kanske var lite för förklarande, men det är mycket som är lurt med den bilden och jag vet vad jag prata om. Jag är utbildad inom webbdesign och grafisk design och redigerar mycket bilder i photoshop. Så jag har kanske lite lättare att se fel/konstigheter i redigerade bilder och denna bilden har flera konstigheter.Ursprungligen postat av HenkeW Visa inläggVilket inlägg Raine !
Läste det tre gånger men förstår fortfarande inte vad du menar
Men jag håller med om att något är lurt med bilden !
Kommentera
-
Jag tycker att det verkar stämma. Håll vänster arm i lätt vinkel mot kroppen som stöd, höger armen nyttjar hävstången och håller långt bak. Ponera att fisken hamnar ca 40cm ut ifrån kroppen när man håller på detta sätt. Säg att fotografen befinner sig ca 3m från killen o fisken. Killarna 175cm långa. Ritade en liten skiss i skala för att visa vad jag menar. Med hjälp av det förskjutna perspektivet (ögonhöjd) kommer stjärten se ut att va i höjd med fötterna och fiskens huvud vid killen haka typ. Förstorar man bilden tycker jag att det ser ut att va korrekt, iofs enbart baserat på kompressionsartefakterna, som iofs kan ha tillkommit senare. Men summa summarum skulle jag iaf gissa att längden på fisken kan stämma. Vikten vet jag inget om, men den va nog tung
Kommentera
Foton
Collapse
-
av SvalkanÄr det någon som känner till denna symbol som sitter på ett Jerkbait?
Sitter tryckt på ovansidan...1 Foto-
Kanal: Bilder & fotografier
2025-12-04, 15:50 -
-
av PeterlarsHallåj! Fick en julkalender med fiskedrag nu i julas av sambon, tyvär var det en scam och alla drag...1 Foto
-
2025-05-22, 11:44 -
-
Vi drog ut på en av öarna utanför Varholmen i Onsdags och drog vi våra första Horngäddor för året. Här...1 Foto
-
2025-05-09, 07:07 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av KreativaFiskarnGbg, 2025-05-09, 07:07
|
2 svar
361 visningar