Det finns vissa som viger sitt liv till att ta reda på vem som mördade Olof Palme. Sen finns det dom som viger sitt liv till att ta reda på hur stor en Aborre är.
Kan meddela att en borre på 2265 gram togs i Magelungen förra veckan. Där längden var 51 cm. Och där det är en riktig dokumentation. Sen berodde det kanske på att den blev nackad. En äldre herre som jag känner fick den på jigg. Min abborre på 1690 gr som var ovanligt lång var på 49 cm.
Att legitimera en borre av den kalibern (2,5 kg) kräver en vassare dokumentation, annars får du nog nöja dig med att det helt enkelt var en fin borre!
Aja... Skitsamma, jag och min kompis vet hur det ligger till. Det är det som är huvudsaken. Bryr mig faktiskt inte så mkt vad du/ni tror/tycker. Visst var den det.
Kan meddela att en borre på 2265 gram togs i Magelungen förra veckan. Där längden var 51 cm. Och där det är en riktig dokumentation. Sen berodde det kanske på att den blev nackad. En äldre herre som jag känner fick den på jigg. Min abborre på 1690 gr som var ovanligt lång var på 49 cm.
Precis! vi nackade den inte, vi tyckte det var viktigare att den fick fortsätta leva sitt redan långa liv än att få bekräftelse genom ett pris. Alla tänker vi olika....
Hur som helst är dom där bildbevisen extremt bristfälliga och säger inte ett smack.
Säger inte att ni ljuger eller försöker luras, men varför i hela fridens namn tar ni kort där man inte ens ser hela tyngden hänga fritt på vågen?
Dessutom finns det ingen(?) bild där man ser borren hänga på vågen och väga 2,5kg.
Jag bryr mig inte smack om denna abborrhistoria, men ville bara ge lite reflektioner.
Kommentera