Ursprungligen postat av danbanan
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Eos 350D vs Nikon D70
Collapse
X
-
350D är ju väldigt populär, men många tycker den är på tok för liten... dåligt grepp, men ligger den skönt i handen på dig så är det väl ingen ide att tveka =)Ursprungligen postat av JerkHunterD70 är ju skitstor, ja tycker 350D är mycket mindre.
Jag är ju försiktig och torkar händerna innan ja slemmar ned nånstans, och aldrig på kameran. Kommer ju inte ta kort bara på fiskar massa annat också.
Har lånat min brors D70 en vecka nu, tycker den är grymt skön! Ska själv med största sannolikhet satsa på en D80, den har än sålänge fått mycket bra kritik.
Tyvärr så har jag hört att både Nikon och Canons leveranser krånglar mycket just nu! Flera som väntar på både kameror och objektiv om man läser på ex. fotosidan.se.
Många som rekommenderar Pentax nu också, enda nackdelen verkar vara att få tag på begagnade objektiv etc... själv är jag för feg.... känns tryggare med Nikon =)... men Pentaxen har fått väldigt bra kritik den också.
Här är ett exempel på en tråd till dig... d70s vs 350D
Mvh Benny
Kommentera
-
Tänkte också köpa den... men i senaste nummret av Kamera & Bild tryckte testarna väldigt hårt på att bildkvaliteten mellan D80 och D200 är lika med noll, att inte ens Nikons egen tillverkningspersonal skulle kunna avgöra huruvida en viss bild är tagen med D80 eller D200. Frågan är därför om D200 är värd de 4-5000 kr mer eller om det, för en amatörfotograf, är värt att istället ta de extra slantarna och investera i någon bra optik...Ursprungligen postat av FlodebananKolla Nikons D200...
Enda som gör att jag blir sugen på en D200 är att den är vädertätad... men kan man lägga så mycket extra på det? Sedan tar den 5 b/s ist för 3... men hur ofta används det?
Många gnäller på bruset när man tar kort över ISO 800... både på D80, d200... men hur ofta vill man ha kort med iso över 800? =)
Kommentera
Foton
Collapse
-
av SvalkanÄr det någon som känner till denna symbol som sitter på ett Jerkbait?
Sitter tryckt på ovansidan...1 Foto-
Kanal: Bilder & fotografier
2025-12-04, 15:50 -
Relaterat
Collapse

Kommentera