Vill veta vad den e värd ca!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vill veta vad den e värd ca!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Amen för tusen, den är inte värd någonting, så jag är snäll och kan ta hand om "skräpet" åt dig!
    Hehe, men en mkt fin guldis, säkert värd en rejäl slant om den är i nyskick!

Kommentera

Om du inte skall sälja den är det väll lite skit samma vad den är värd... då är det väll värdet för dig som räknas...
      Rostbiff opch vinäger

Kommentera

Originally posted by schlusser
        Om du inte skall sälja den är det väll lite skit samma vad den är värd... då är det väll värdet för dig som räknas...
        Bara för att man vill veta vad en sak kan vara värt nytt eller gammalt så behöver man väl inte sälja den...

Kommentera

de e sant de han säjer!! jag vill bara veta vad den e värd jag kanske ska sälja den någon gång vem vet...

Kommentera

Jag tycker inte alls att ebay är en bra prisbarometer för svenska marknaden. Det priset som du får där kan betraktas bara som indikation i stora allmänhet. Ifrån Tradera kan du få en ganska bra uppfattning om vilket pris kan vara aktuellt. Men titta gärna på flera rullar av samma sort eller liknande din för att kunna se en medelvärde (använd "avancerad sökning" och sök bland "aktuella auktioner" och "avslutade auktioner"). Ibland säljs saker som kan vara värdefulla för priser under det som skulle vara rimligt (pga. att säljaren vet inte hur mkt värd är saken, eller han/hon struntar i detta, eller han/hon behöver pengar snabbt) eller dem säljs ganska dyrt pga. köparna bjuder över varandra med tanke på att de vill jätte mkt ha den sak.
            Tight lines!
            CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Ambassadeur ABu 5600

Jeg har en Ambassadeur ABU 5600 CDL, med nummeret 831000.

Den har aldrig været brugt, og er i sin originale æske. Der hører også et medlemsskab af International Ambassadeur Club med.

Er der nogen, der ved hvor meget den er værd?

Kommentera

Jag har en rulle från 1956...vill du se den ..
                Gös 2kg på ismete den 21/2-09

Kommentera

När började man datummärka Ambassadeurerna? Jag har en Record Ambassadeur 5000 utan datummärkning.

Guest!
                  Just nu försöker man sälja en Ambassadeur 5500 CDL som är yngre än din för minst 3300 på www.tradera.com
                  För 4400 får du den direkt.
                  Jag vet inte hur mycket åldern spelar in på dessa rullar. Skicket på hela paketet har nog större inverkan på värdet gissar jag. En guldrulle köps sällan för att fiska med. Oftast blir de presenter till någon femtioåring eller så. Det finns därför ganska många trots allt och de flesta rullarna är i perfekt trim. Men det kan finnas något som stör på på lådan eller tillbehören eller klubbcertifikatet. En flugskit på fel ställe kan sänka värdet en hel del.
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Marknadsvärdet är vad den sist bjudande kunden är beredd att betala. Det är den generella regeln.
                    Priser kan variera mellan 3 och 6000 spänn. Helt beroende på om det vid ditt försäljningstillfälle finns en kund och vad han är beredd att betala

Kommentera

Nå ?!

Har någon lyckats att hitta ett bra sätt att värdera lite äldre guldrullar ?

//Har själv en 5600 CDL från -83 i nyskick med alla tillbehör.
                      Men omöjligt att kamma hem nåt vettigt på nätet...
                      Såg dock en BEGAGNAD från -78 som det bjöds kring 8-9000:- för...

Så man kanske bara ska lyfta denna tråden för lite mer uppslag !

//Muggo.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av snej12, 2015-07-15, 09:12
                      2 svar
                      2 681 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg onikolaus