Lax 40 kg? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lax 40 kg?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lax 40 kg?

Tja--

har någon kollat nya Fiske För Alla tidningen .. Laxen på sida 13 uppe i högra hörnet.. Ser ut o vara minst 2 meter lång? hahaha...någon annan som sett?. Verkar otroligt stor..............
    Tre stycken håller i den..

är det den från berras?? lite fult att ha med en sådan bild i en fisketidning utan att skriva att bilden är manipulerad.
    Tube for life

Kommentera

Finns ju Taimen (laxfisk som påminner om öring/lax) i mongolien och de lär kunna väga runt 40kilo.

Kommentera

berra han svammlar bara

Kommentera

det kom upp

en grann lax på en bra bit över 30 kilo förra året på laxnät utanför Åland..
          Ursprungligen postat av Rasmus
          Finns ju Taimen (laxfisk som påminner om öring/lax) i mongolien och de lär kunna väga runt 40kilo.
          Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Som jag tidigare skrivit finns det en avgjuten lax på 36 kg+ i laxens hus vid mörrumån, nätfiskad utanför mynningen. För ett antal år sedan fotodokumenterades det en yrkesfiskad lax i sundsvallstrakten på vill jag minnas 36,2 kg...

Kommentera

Hemi gossen har helt rätt nästan har också sett godingen i laxens hus vid pool 10 (om jag minns rätt strax ovan järnvägsbron) har för mej den fisken vägde runt 32 kg inte 36 dock som sagt nätfiskades det upp en riktig luring utanför Indalsälvens mynning försommaren -98 som vägdes till 36 kg den mej veterligt största registrerade laxen på svensk sida någonsin, såg bilden i tidningen då på den, brutalt stor!!! tilläggas kan att renskillen på rökeriet i Nynäshamn 98 inte var speciellt imponerad av en på 24,5kg han fileade den som vilken strömming som helst, på min fråga (med utstående ögon) om han sett större blev svaret att han vid några tillfällen rensat laxar i 32 kilos klassen tagna i vattnen utanför Landsort med omnejd, 98 såg jag en fisk med egna ögon landad från Johan Abelssons båt på nästan 27 kg vilken best!! Och vilken trollare killen har säkert 7-8 fiskar över 20 kilo!!!!)
              Senast ändrad av TAMTAM; 2006-03-18, 22:38.
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Tamtam, du minns fel...mörrumslaxen uppgavs väga +36...ca 131 cm lång. Kolla tex, FJ, nummer 11, november -03...Garn, Pukaviksbukten, Rolf Enockson...

Kommentera

Laxen på 36 nånting som togs i garn utanför sundsvall finns monterad i en resturang på åstön strax norr om s,vall... har för mig att den var 136cm

Kommentera

Ja men nu e de fan på tiden att nån lägger upp en bild eller två på dessa bestar!! Vill se!! Måste ju va en grym syn!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av KreativaFiskarnGbg, 2025-05-09, 07:07
                    2 svar
                    358 visningar
                    3 gillar
                    Senaste inlägg KreativaFiskarnGbg  
                    Startad av Peterlars, 2025-05-22, 11:44