Hallåj! Fick en julkalender med fiskedrag nu i julas av sambon, tyvär var det en scam och alla drag va i miniatyr form! Men sitter och kikar igenom dragen och undrar, skulle drag i denna storlek funka till insjööring? Eller är dom för små? Är rätt grön på insjööringsfiske och ha läst att silvriga och små drag år att föredra! Så funkar dessa måntro?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fråga till alla öringsfiskare!
Collapse
X
-
Min erfarenhet av Öring är att dom är mycket mer försiktiga och kräsna än till exempel Abborre när det kommer till drag och det mesta i draglådan kan man lika gärna lämna hemma.
Dragen på bilden ser ut som typiska små kina wobblers.
Jag har massor av såna där och har fått någon Abborre på dem men fiskar sällan eller snarare aldrig med dem numera. Tror inte på dem alls för Öring.
Testa dom om du vill men ta med någon typ av "Lotto" spinnare eller mete som backup! ; )
Kommentera
-
Så länge dom simmar bra så fungerar dom, det är också det som brukar saknas hos billiga Kinatillverkade wobblers, rörelse och hållbarhet.
Jag skulle ju definitivt rekommendera dyrare alternativ typ Rapala/StrikePro/Bomber, men öring är inte mer svårflörtade än andra fiskar, är dom hungriga och ett potentiellt byte simmar för nära så smäller det.
Den i svart/silver är den jag skulle valt ibland de på bilden.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av .art Visa inläggMin erfarenhet av Öring är att dom är mycket mer försiktiga och kräsna än till exempel Abborre när det kommer till drag och det mesta i draglådan kan man lika gärna lämna hemma.
Dragen på bilden ser ut som typiska små kina wobblers.
Jag har massor av såna där och har fått någon Abborre på dem men fiskar sällan eller snarare aldrig med dem numera. Tror inte på dem alls för Öring.
Testa dom om du vill men ta med någon typ av "Lotto" spinnare eller mete som backup! ; )
Kommentera
Foton
Collapse
-
av PeterlarsHallåj! Fick en julkalender med fiskedrag nu i julas av sambon, tyvär var det en scam och alla drag...1 Foto
-
Kanal: Bilder & fotografier
2025-05-22, 11:44 -
-
Vi drog ut på en av öarna utanför Varholmen i Onsdags och drog vi våra första Horngäddor för året. Här...1 Foto
-
2025-05-09, 07:07 -
-
av PPalmHej! Jag och min sambo har varit ute och fiskat på samma plats ett par gånger nu, och enbart fått upp...4 Foton
-
2024-06-18, 16:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
|
2 svar
532 visningar
0 gillar