Inte ett enda rätt men ganska så nära.
Tyvärr blev detta ingen C&R gädda då krokarna satt helt galet å den blödde som en gris i båten. (skurat innan kortet)
Det tog en bra stund att få in den till båten och håva den då jag var ensammen i båten å körde full trolling med ytterligare 9st beten i vattnet å hade en fart på ca: 2,5knop.
Så den var helt slut när jag väl fick in den till båten. (jag med)
Hade tyvärr ingen våg med mig i båten å det gungade ganska ordentligt när jag fick den så det hade vart helt omöjligt att få en riktig vikt på den då åxå.
Jag är ganska säker på att alla ni som har gissat över tio på kortet har rätt. Vikt vid fångsten.
Dock såg den väldigt annorlunda ut när jag kom iland med den. Buken var helt tom... Å nej den hade inte skitit på sig.
Den var antagligen vattenfylld i hela buken när jag fick upp den i båten.
Men några timmar senare när jag kom iland såg den ut såhära.
Vikten iland på denna gäddan var 9200gr. (elektro samson)

Frågan jag ställer mig är... vad är gäddans egentliga vikt?
Alla C&R gäddor som tas upp fotas vägs och släpps tillbaka, Hur mycket av den vikten är vatten?
Det tog ju ca: två timmar på denna för att bli "smal"
Har jag tagit nån lärdom av detta då?
Jo våg å säck kanske vore bra att ha med ut.
Även å ha en fiskekompis som är med och hjälper till så inte allt tar sån jäkla tid med avkrokningar, drillningar osv...
Tyvärr blev detta ingen C&R gädda då krokarna satt helt galet å den blödde som en gris i båten. (skurat innan kortet)
Det tog en bra stund att få in den till båten och håva den då jag var ensammen i båten å körde full trolling med ytterligare 9st beten i vattnet å hade en fart på ca: 2,5knop.
Så den var helt slut när jag väl fick in den till båten. (jag med)
Hade tyvärr ingen våg med mig i båten å det gungade ganska ordentligt när jag fick den så det hade vart helt omöjligt att få en riktig vikt på den då åxå.
Jag är ganska säker på att alla ni som har gissat över tio på kortet har rätt. Vikt vid fångsten.
Dock såg den väldigt annorlunda ut när jag kom iland med den. Buken var helt tom... Å nej den hade inte skitit på sig.

Den var antagligen vattenfylld i hela buken när jag fick upp den i båten.
Men några timmar senare när jag kom iland såg den ut såhära.
Vikten iland på denna gäddan var 9200gr. (elektro samson)
Frågan jag ställer mig är... vad är gäddans egentliga vikt?
Alla C&R gäddor som tas upp fotas vägs och släpps tillbaka, Hur mycket av den vikten är vatten?
Det tog ju ca: två timmar på denna för att bli "smal"
Har jag tagit nån lärdom av detta då?
Jo våg å säck kanske vore bra att ha med ut.
Även å ha en fiskekompis som är med och hjälper till så inte allt tar sån jäkla tid med avkrokningar, drillningar osv...
Kommentera