Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
en tappad gädda
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
Japp dunkade huvudet i relingen efter att jag tappat den :P
Kommentera
-
Alla man tappar är över 10Ursprungligen postat av jerka123 Visa inläggGanska stort gap på den jäveln, garanterat en 10a.
Kommentera
-
Man får dock aldrig veta vad storgäddan vägerUrsprungligen postat av lausvik Visa inläggAllvarligt talat, kör man C&R så är det väl närmast en fördel om fiskarna kliver av själva? Då slipper man ju allt kladd och bängel med avkrokning etc. Skonsammare för fisken är det antagligen också.
Men snipor får gärna kliva av själva
Kommentera
-
Kan jag hålla med om helt när de gäller mindre gäddor, men att tappa en finare är ju de jävligaste som finns... ^^Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggAllvarligt talat, kör man C&R så är det väl närmast en fördel om fiskarna kliver av själva? Då slipper man ju allt kladd och bängel med avkrokning etc. Skonsammare för fisken är det antagligen också.
Kommentera
-
Helt allvarligt så har jag åtskilliga gånger, när jag sett att de är tveksamt krokade, skakat loss draget ur stora gäddkäftar utan att lyfta upp åbäket i båten. Å andra sidan så är jag, sedan jag för snart fyrtio år sedan "sprängde" den magiska tiokilosgränsen ganska ointresserad av mina fångsters exakta vikt. Skulle jag ha anledning tro att det rörde sig om ett svenskt rekord kanske jag skulle tänka annorlunda men det har hittills aldrig varit aktuellt...Ursprungligen postat av Daweee Visa inläggKan jag hålla med om helt när de gäller mindre gäddor, men att tappa en finare är ju de jävligaste som finns... ^^
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av PikeAnglersChronicles, 2024-07-15, 09:10
|
5 svar
1 177 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg