Live Streaming från Båt. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Live Streaming från Båt.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Live Streaming från Båt.

Hej.
    Nu när det är vinter och man inte har så mycket att göra så har man tid att grejja med båt, utrustning, samt planera nya fiske året.

Live streaming är ju något som blivit välldigt populärt senaste tiden och jag själv streamar lite från datorn när jag spelar datorspel då och då.

Bestämmde mig för att ta det ett steg längre och kommer att köra live-streaming från båten i sommar när jag nöter hälleflundra samt speedjiggar efter sej. Varit iväg och test streamat lite senaste veckorna och det har funkat helt ok! (4g nätet här går en bra bit ut på havet med mer än nog hastighet).

Använder mig av en s7 edge + powerbank, samt satt upp två surfplattor i båten för att kunna följa streamen + chat. Streamar till youtube och det är väll den plattformen jag hade tänkt att använda mig av såfort det börjar bli lite varmare (abstinensen är total just nu).

Finns det några här som har liknande planer? Vad har ni för utrustning isåfall? Vet kanal-gratis kör livestream ibland men hade varit kul med lite privatpersoner som kör på egen hand.

Mvh Halibut King
    www.halibutkingadventures.com

Snyggt!
    Det beror på hur bra kvalité du vill ha, dock har kameran i telefonerna blivit så pass bra idag. Därför är det nog enklast att köra på det som du tänkte. Annars måste du ha med dig en dator där du kan koppla in en kamera för livestream, vilket också kan bli jobbigt då dem inte tål vatten.
    http://investeringstipset.se/sa-effe...riges-foretag/
    http://www.temaindustri.se/konsultbo...retag-varlden/
    Mantec effektiviserar företag världen över.

Kommentera

Ursprungligen postat av LarsPersson Visa inlägg
      Snyggt!
      Det beror på hur bra kvalité du vill ha, dock har kameran i telefonerna blivit så pass bra idag. Därför är det nog enklast att köra på det som du tänkte. Annars måste du ha med dig en dator där du kan koppla in en kamera för livestream, vilket också kan bli jobbigt då dem inte tål vatten.
      Ja, kameran i mobilen är inte problemet. Var ute igår o prova lite. Jämförde kvaliten mellan twitch och youtube, välldigt snarlikt men fick lite bättre resultat på youtube just då. Provade även att köra på backup-telen, en Motorola moto g4 (999 kr telefon) vs Samsungen och det var minimal skillnad trots enorm skillnad i kvaliten på kameran. Hastigheten på 4g nätet är heller inga problem, men misstänker man får endel package-loss/delay att köra via 4g nätet, därav kan kvalitetes problem ibland uppstå.

Filmar jag mig själv eller något annat nära så går allt välldigt bra, men när man filmar stora öppna ytor mot havet och bergen kan de bli välldigt pixligt ibland har jag märkt. Lite svårt då det är dåligt med inställningar när man streamar via telefon, men har endel tid att försöka fixa det mesta inför sommarn.

Har även tänk att streama lite såfort de blir lite varmare och torsk-fisket kommer igång här. Förhoppningsvis i mitten av Mars.

Även beställt en till powerbank så ström ska man iaf. inte gå fri från.
      Senast ändrad av Halibut King; 2018-02-13, 14:28.

Kommentera

Vart ute på en kort tur idag och jigga lite kveite. Vart tänkt o fiska torsk men blåste för mycket på torsk-ställena. Funka helt ok såvida inte solen vart in i kameran, då blev kvaliten lidande. Självklart var solen rätt i kameran när jag väl lyckades veva upp en liten kveite...

Behöver även införskaffa nån trådlös bluetooth mic som man kan fästa lite smidigt innanför tröjan/jackan. Blir alldeles för mycket vindljud när man kör på och byter plats annars.

Kommentera

Nytt försök idag, molningt vilket borde va bra för streamen, kommer online på https://www.twitch.tv/halibut_king om ca 30-45 minkar.

Ska försöka jigga upp nån/några små kveitar. Räknar dock med en seg start, tidvattnet är inte bra förrens frammåt 15:00 tiden.

Kommentera

nu vet jag inte hur din stream ser ut, men att ha en billigare dator och koppla upp ekoloden i nätverk hade varit sjukt coolt, då hade du kunnat ha en ekolodsbild gåendes på streamen, och vill du gå ännu längre kan du även ha en UV-kamera där man får följa betet.
            Hade varit sjukt häftigt att se hur dina rörelser när du fiskar påverkar betet på ekolod och under vattnet, ja nu ska du bli stor streaming-stjärna. "If something worth doing, Its worth overdoing". Då kan du även införskaffa några gopro-kameror eller liknande, bara de har möjlighet att skicka ut bilden direkt till datorn.

skulle skickats i fredags,men glömde nog skicka xD

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
              nu vet jag inte hur din stream ser ut, men att ha en billigare dator och koppla upp ekoloden i nätverk hade varit sjukt coolt, då hade du kunnat ha en ekolodsbild gåendes på streamen, och vill du gå ännu längre kan du även ha en UV-kamera där man får följa betet.
              Hade varit sjukt häftigt att se hur dina rörelser när du fiskar påverkar betet på ekolod och under vattnet, ja nu ska du bli stor streaming-stjärna. "If something worth doing, Its worth overdoing". Då kan du även införskaffa några gopro-kameror eller liknande, bara de har möjlighet att skicka ut bilden direkt till datorn.

skulle skickats i fredags,men glömde nog skicka xD
              Tveksamt om en billigare laptop hade funkat att streama ifrån. Program som OBS är välldigt resurs-krävande, men kan dock prova och köra från min laptop. Att ha UV-kamera som följer betet är nog stört omöjligt med. Därimot hade det varit fint att ha med ekolodet nere i hörnet av bilden, det har även några tittare efterfrågat.

Man är dock ganska "handikappad" med vad man göra när man streamar via telefon som jag gör nu. Hade man kunnat koppla ihop kameran från två telefoner så hade jag kunnat fixa så ekolodet syns, men finns tyvärr ingen sån funktion.

Har en gpsmap 7410xsv, vettefanken om man koppla upp den till en laptop så man får bilden där, men kanske går. Tror det är lättare att bara sätta en kamera som filmar ekolodet och en som filmar när jag fiskar dock.

Go-pros, mobiler och kameror har jag gått om, så inte där problemet ligger.

Kommentera

Ursprungligen postat av Halibut King Visa inlägg
                Tveksamt om en billigare laptop hade funkat att streama ifrån. Program som OBS är välldigt resurs-krävande, men kan dock prova och köra från min laptop. Att ha UV-kamera som följer betet är nog stört omöjligt med. Därimot hade det varit fint att ha med ekolodet nere i hörnet av bilden, det har även några tittare efterfrågat.

Man är dock ganska "handikappad" med vad man göra när man streamar via telefon som jag gör nu. Hade man kunnat koppla ihop kameran från två telefoner så hade jag kunnat fixa så ekolodet syns, men finns tyvärr ingen sån funktion.

Har en gpsmap 7410xsv, vettefanken om man koppla upp den till en laptop så man får bilden där, men kanske går. Tror det är lättare att bara sätta en kamera som filmar ekolodet och en som filmar när jag fiskar dock.

Go-pros, mobiler och kameror har jag gått om, så inte där problemet ligger.
                förstår det, det var lite tankar jag fick på morgonen, saker som hade velat se i en stream "drömstreamen" om man vill kalla det det,

men det finns ju lite möjligheter med garmin VIRB-kamerorna verkar det som, men det kommer ju kosta jäkligt mycket, som jag sa. En drömstream

Catch All the Action On the Water

This chartplotter supports wireless connections to Garmin VIRB® X and XE action cameras so you can catch all the action during your time on the water

Send NMEA 2000 boat information from the chartplotter to VIRB X/XE to be overlaid as G-Metrix™ data on the video using VIRB Edit or the VIRB mobile app. Some data requires optional accessories.

Catch All the Action On the Water

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
                  förstår det, det var lite tankar jag fick på morgonen, saker som hade velat se i en stream "drömstreamen" om man vill kalla det det,

men det finns ju lite möjligheter med garmin VIRB-kamerorna verkar det som, men det kommer ju kosta jäkligt mycket, som jag sa. En drömstream
                  "Catch All the Action On the Water" ja "ON" är ledordet här
                  Trådlös överföring fungerar inte bra i vatten, jag vet att militära ubåtar har experimenterat med någon form av trådlös kommunikation men vet inte hur bra det gått med den idén. En kabelkamera skulle så klart fungera men det är väl inte så skoj kanske att ha en kabel som går ner utmed fiskelinan ända ner till draget/kroken. Hade ju dock varit jäkligt häftigt att se live hur en fisk närmar sig och hugger.

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
                    "Catch All the Action On the Water" ja "ON" är ledordet här
                    Trådlös överföring fungerar inte bra i vatten, jag vet att militära ubåtar har experimenterat med någon form av trådlös kommunikation men vet inte hur bra det gått med den idén. En kabelkamera skulle så klart fungera men det är väl inte så skoj kanske att ha en kabel som går ner utmed fiskelinan ända ner till draget/kroken. Hade ju dock varit jäkligt häftigt att se live hur en fisk närmar sig och hugger.
                    Dessa vibe-kamerorna är actionkameror, så de är tänkta att köra på båten.
                    Keskitalo körde livestream från nån waterwolf tror jag i båten, så de såg vad som hände live, nu var det nog djuprigg dock

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Westermark, 2017-09-30, 20:39
                    3 svar
                    1 437 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg ameama
                    av ameama

Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:33
                    7 svar
                    1 230 visningar