Vad säger ni när ni tappar drömgäddan? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad säger ni när ni tappar drömgäddan?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

När fetingen släpper brukar jag faktiskt ta det ganska lungt, stå o stirra rakt ut i tomma intet några sekunder o sen fiska vidare.. Det måste ju gå åt helvete nån gång ibland för att det ska va kul.. Just gädda fiskar jag sällan så har aldrig losat nån riktigt stor..

Fick dock ett riktigt ryck när jag fick första 3+ sutarn (normal reaktion hade väl varit lycka). Det var så kallt o tidigt på morgonen att jag balla ur totalt.. Kolla på fiske, sa: ja den väger nog 3, säcka den, tog spöt, pilla på en ny bulle, kasta tacklet 20 meter rakt in i vassen, bet ihop så det knakade i hela käften, slet av linan, greppade mitt på spöt, kastade det så långt jag kunde o gick o la mig..

Kommentera

Ursprungligen postat av rikard
      sen e det bara nöta på farmor som väntar där ute...
      Hmm........

Kommentera

Ursprungligen postat av patricskoog Visa inlägg
        När fetingen släpper brukar jag faktiskt ta det ganska lungt, stå o stirra rakt ut i tomma intet några sekunder o sen fiska vidare.. Det måste ju gå åt helvete nån gång ibland för att det ska va kul.. Just gädda fiskar jag sällan så har aldrig losat nån riktigt stor..

Fick dock ett riktigt ryck när jag fick första 3+ sutarn (normal reaktion hade väl varit lycka). Det var så kallt o tidigt på morgonen att jag balla ur totalt.. Kolla på fiske, sa: ja den väger nog 3, säcka den, tog spöt, pilla på en ny bulle, kasta tacklet 20 meter rakt in i vassen, bet ihop så det knakade i hela käften, slet av linan, greppade mitt på spöt, kastade det så långt jag kunde o gick o la mig..
        Hahaha! Morgonens skratt

Kommentera

Svär nog lite en stund och beklagar mig för fiske kompisen(om någon är med), sen är jag nog ganska tyst resten av dagen och tänker en jävla massa.

Kommentera

Skrika så många svordomar som möjligt i sträck utan at andas imellan och sen försöka strypa fiskekompisen om han på något sätt kan beskyllas på den tappade fisken, det kan dock bli lite pinsamt om man skulle lyckas strypa honom så det gäller ju att ha lite själv behärskning och släppa när han börjar bli blek.
            varför nappar det aldrig?

Kommentera

Vilket fint väder det var idag! Skulle jag sagt...Vilken meningslös tråd..
              http://nypanfishingteam.blogg.se

Kommentera

Alla trådar måste väll inte vara sten seriösa Bongoloid??
                varför nappar det aldrig?

Kommentera

Ursprungligen postat av Roddan Visa inlägg
                  Svär nog lite en stund och beklagar mig för fiske kompisen(om någon är med), sen är jag nog ganska tyst resten av dagen och tänker en jävla massa.
                  På den beskrivingen passar även jag in, problemet är att det kan hålla i flera dagar, ja även veckor...
                  - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Ursprungligen postat av këff Visa inlägg
                    är det bara jag som typ skriker ett könsord, försöker bryta av spöt. sedan sätter jag mig i 10 minuter på en stol och inte vill prata med någon. sedan knyter jag näven drämmer den på låret så jag nästan får en lårkaka. tacklar om och fiskar i tystnad
                    Försöka paja spöt är inte min grej

Men skrika och gapa, fråga VARFÖÖR?, kan hända lite slå här å där, sen bli tyst och antingen nöta som fan eller åka hem

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Jag brukar stöta ur mig fraser likt prostituerad-vagin-penis fast med fulare ordval.
                      /Lazinko

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
                      12 svar
                      1 510 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                      7 svar
                      1 316 visningar
                      1 gilla